"איזה שיר ענק!": אמני ישראל מגיבים לחשיפת "הוריקן" שיישלח לאירוויזיון

אחרי שנפסל ונכתב מחדש, השיר שייצג את ישראל בתחרות השירה השנה בשוודיה נחשף במשדר חגיגי • מה חשבו עליו המוזיקאים המקומיים?

לוגו אירוויזיון 2024. צילום: AFP

אחרי שחולל סערה רבתי כשנפסל על ידי ארגון השידור האירופי ובעקבות כך מילותיו שונו, השיר של עדן גולן, "הוריקן", שייצג את ישראל באירוויזיון במאלמו ושאותו יצרו קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר, נחשף אמש (ראשון) במשדר מיוחד. כצפוי, עם חשיפתו, הרשתות החברתיות התמלאו בתגובות גולשים בעולם (כולל כאלה של אירופאים פרו פלשתינים). כצפוי בנוסף, גם מוזיקאים וזמרים ישראלים ביקשו להביע את דעתם על גולן ועל השיר.

עדן גולן רגע אחרי ההכרזה על זכייתה ב"הכוכב הבא". צילום: משה בן שמחון (ארכיון)

ברגע שעלה השיר לרשתות החברתיות בעמודיהם של יוצריו וגולן, הוא זכה תוך זמן קצר למאות תגובות. הזמר עידן יניב איחל "בהצלחה". היוצר כפיר צפריר, שאחראי לאחד הלהיטים הגדולים בתקופה האחרונה, "פחד אלוהים", כתב לגולן: "GO GET THEM, TIGER" והוסיף "עם ישראל חי!". להרעפת האהבה הצטרפה גם הזמרת אנה זק, שכתבה לגולן "מטורפת!".

היו גם מי שהגדילו לעשות, לא הסתפקו רק בטוקבק והקדישו לעניין סטורי מיוחד בעמודיהם. רן דנקר, שלקח חלק בשולחן השופטים בעונה האחרונה של הריאליטי "הכוכב הבא" - אשר בסופו נבחרה עדן לייצג את ישראל באירוויזיון - כתב: "חבריי המוכשרים כתבו לעדן גולן ההורסת שיר מטורף. רוצו לשמוע ולפרגן. מגיע לה, מגיע לנו, עם ישראל, להיות שם מול כולם בגאווה ומוזיקה".

מתוך אינסטגרם, צילום: אינסטגרם

זוכת האירוויזיון נטע ברזילי צירפה קטע מתוך הקליפ הרשמי ל"הוריקן" והתלהבה: "איזה שיר ענק! ברכות לכל המעורבים". גם מיכאל בן דוד, שייצג את ישראל באירוויזיון בשנת 2022, בירך את גולן. "בהצלחה, אהבה. כל כך הרבה יופי וכנות", פרגן.

עדן גולן רגע אחרי ההכרזה, צילום: משה בן שמחון

בתוך כך, קרן פלס פנתה הבוקר (שני) בבקשה לעוקביה באינסטגרם לעודד את עדן, זאת ככל הנראה בשל תגובות עוינות רבות שנערמו ברשת מצד גולשים פרו פלשתינים לקליפ הרשמי. "בבקשה תנו אהבה וכוח לנציגה שלנו. העולם קשה וליבנו שבור, אבל נמשיך קדימה דרך כל סופה", כתבה וצירפה את סלוגן המאבק לשחרור החטופים.

הזמרת שפיטה מסרה ל"ישראל היום": "אני הייתי מאלה שהיו בעד להחליף את השיר למרות שזה עשה עצבים בגוף. לא משנה מה - העיקר לעלות. מצידי להלחין מתכון למפרום ולתת לאירופה בראש. השיר החדש מפחיד ועדן שרה אותו מעלף ואין לי ספק שהיא הולכת לקבור לכל האנטישמים".

מאיה בוסקילה מסרה בתגובה לשיר כי "הנציגות שלנו חשובה מאי פעם. אני שמחה על השינוי. אני חושבת שעדן זמרת נהדרת והיא תביא לנו אור בתקופה חשוכה, וזה מה שהכי חשוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר