דיווח: הוחלט בתאגיד לבצע שינויים בשיר כדי לאפשר את השתתפותה של ישראל באירוויזיון

למרות אי ההסכמה עם עמדת הוועדה המפקחת על האירוויזיון, שביקשה לפסול את שני השירים שהגישה ישראל לתחרות, אימצו בכאן את עצת נשיא המדינה, שפנה למועצת התאגיד והציע לערוך את ההתאמות הנדרשות • בהמשך יעלה משדר מיוחד בו ייחשף השיר הסופי שיישלח לתחרות ויבוצע על ידי עדן גולן

עדן גולן, נציגת ישראל באירוויזיון. צילום: קוקו

התאגיד פועל בשבועות האחרונים כדי לנקוט בצעדים הנדרשים אשר יאפשרו את השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון השנה, כך לפי הודעה שיוצאת הבוקר (ראשון) לתקשורת.

עדן גולן רגע אחרי ההכרזה על זכייתה ב"הכוכב הבא". צילום: משה בן שמחון (ארכיון)

למרות אי ההסכמה עם עמדת הוועדה המפקחת על האירוויזיון, שביקשה לפסול את שני השירים שהגישה ישראל לתחרות – בטיעון שהם "נושאים אופי פוליטי", אימצו בכאן את עצת נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שפנה למועצת התאגיד והציע לערוך את ההתאמות הנדרשות, שיאפשרו את ייצוג ישראל על בימת האירוויזיון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, צילום: אורן בן חקון

נשיא המדינה הדגיש כי דווקא בשעה ששונאינו מבקשים לדחוק ולהחרים את מדינת ישראל מעל כל במה - על ישראל להשמיע קולה בגאון ובראש מורם ולהניף את דגלה בכל פורום עולמי ובמיוחד בשנה זו.

התאגיד פנה ליוצרי שני השירים שנבחרו, "October Rain" שנבחר במקום הראשון והשיר "Dance Forever" שהגיע למקום השני, וביקש להתאים את הטקסטים מחדש, תוך שימור החופש האמנותי המלא. מתוך הטקסטים החדשים יבחרו בתאגיד את השיר שיישלח אל הוועדה המפקחת על האירוויזיון, כדי שזו תאשר את השתתפות ישראל בתחרות.

עדן גולן, צילום: קוקו

ביום ראשון, 10 במרץ, ב-21:30 יעלה בכאן 11 משדר מיוחד בו ייחשף השיר שיישלח לאירוויזיון ויבוצע ידי עדן גולן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר