"עברתי הרבה בשביל לעשות את זה": ללבנת בן חמו יש שיר שהיא חייבת שכולם ישמעו

שדרנית הרדיו המובילה עזבה לפני יותר משנתיים את אולפני גלגלצ ועכשיו משחררת את "אין לי יום אין לי לילה", הסינגל השלישי שלה שיוצא מחר, מתוך אלבום הבכורה שלה שייצא בקרוב

לבנת בן חמו . צילום: באדיבות המצולמת

"איך זה מרגיש לחכות למישהו שלא מגיע? לערוך שולחן, אבל השולחן נשאר ריק? יום ועוד יום..." 

את המילים האלה, שנשמעות כל כך רלוונטיות למציאות העצובה שלנו, כתבה לבנת בן חמו. הן לקוחות מתוך "אין לי יום אין לי לילה", הסינגל השלישי שלה שיוצא היום, מתוך אלבום הבכורה שלה שייצא בקרוב בהפקה מוזיקלית של ערן גולדברג.

שדרנית הרדיו המובילה עזבה לפני יותר משנתיים את אולפני גלגלצ אחרי 13 שנים, ומאז הפכה ליוצרת שמשלבת במוזיקה שלה מזרח ומערב, ישן וחדש. היא עובדת על האלבום שאת שיריו היא כותבת ומלחינה, לפעמים לצד יוצרים נוספים, ובמקביל היא מופיעה עם שיריה ומשתתפת בקונצרטים של התזמורת האנדלוסית אשדוד ושל תזמורת אלמוגרביה (ב־1 בפברואר תופיע באולם תדהר בלשם).

"השיר נכתב הרבה לפני המלחמה", מסבירה בן חמו. "זה שיר של געגוע, של חוסר. זה לא רק לחוות את הריק, אלא גם את חוסר הוודאות. זה נכתב על חוויה אישית שלי, אבל היופי בשירים זה שכל אחד יכול לקחת אותם למקומות שלו".

בתקופה הזאת השיר נטען במשמעות חדשה.

"השיר היה אמור לצאת אחרי החגים, ואחרי מה שקרה הכל בוטל. בן הזוג שלי במילואים, הוא קרבי, והייתי עסוקה בלשרוד את היום־יום. יש לי בנות, ואני מאשדוד, אז בכלל היתה תקופה נוראית. החלום שלי הוא להיות מוזיקאית, עברתי הרבה בשביל לעשות את זה, עזבתי את גלגלצ, הוצאתי שני שירים - והכל בוטל.

לבנת בן חמו, צילום: יותם מהלר

"אבל אז הופעתי במקומות קטנים, בפני אנשי ביטחון, משטרה, צבא, נשות מילואימניקים. קלטתי שאנשים מגיבים ספציפית לשיר הזה, ושאפשר לקרוא אותו בצורה אחרת, שקשורה לחטופים או לנשים שהבעלים שלהן בשטח - והבנתי שצריך להוציא אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר