הישג מרגש: הישראלית טלי גולרגנט תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון

הזמרת הישראלית תייצג את לוקסמברוג עם חזרתה לתחרות לאחר 30 שנים בהן הממלכה לא לקחה חלק בתחרות • בתחרות קדם האירוויזיון שנערכה הלילה, החליטה זוכת אירוויזיון 1973 לעלות לבמה ולשיר כשהיא עונדת סיכה צהובה להזדהות עם משפחות החטופים

גולרגנט. צילום: יח"צ

טלי גולרגנט, זמרת ישראלית בת 23, תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון. גולרנט נולדה בארץ לאם ישראלית ואב יהודי, שעלה לארץ מפרו כשהיה בן 17. אולם, משפחתה של טלי עזבה את הארץ כשהיתה ילדה ובשל עבודת הוריה התגוררה בין היתר בצ'ילה ובארגנטינה, עד שלפני 13 שנים השתקעו בלוקסבורג. 

בתחרות השירה שתתקיים בשוודיה בחודש מאי, תשיר גולרגנט את השיר Fighter (לוחמת). מי שעומד מאחוריו בין היתר הוא יוצר הלהיט מאירוויזיון 2019 Soldi, דריו פאיני. בהתחלה מספרת הזמרת כי רצתה להתחרות בתחרות עם שיר פרי עטה, אולם אחרי שהוא לא עבר את המבחנים היא שמעה את השיר Fighter, ואליו היא התחברה במהירות. הרקדנים שמופיעים עם גולרגנט ישראלים וכך גם הכוריאוגרפית מור חממי.

הצהרתה של לוקסמבורג לשוב ולהתחרות באירוויזיון הייתה בבחינת חגיגה של ממש בממלכה. בראיונות שערכה טלי היא מספרת כי בהתחלה התלבטה אם לגשת לתחרות, אולם הדחיפה מצד סביבתה הקרובה עודדו אותה לנסות. עוד היא אומרת, כי היא חשה גאווה גדולה לייצג את לוקסמבורג אך גם מרגישה ישראלית. לדבריה, בן זוגה יהודי ואחיה משרת כלוחם בצה"ל שכעת נלחם ברצועת עזה.

@eurovision#Eurovision2024♬ original sound - Eurovision

לוקסמבורג תחזור לתחרות אחרי 30 שנה. תחרות קדם האירוויזיון כללה כמה מחוות לישראל, המרגשת בהן היא בחירתה של זוכת אירוויזיון 1973, אן-מארי דוד, לענוד סיכה צהובה כאות הזדהות עם החטופים כשעלתה לשיר על הבמה.

"שלום אירופה, אני טלי ואני לא יכולה לחכות להשתתף באירוויזיון", חלקה הזמרת עם עוקביה ברשת טיקטוק. "תודה רבה. אני כל כך נרגשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר