מי הזמרים והזמרות המושמעים ביותר ומה השיר שהושמע הכי הרבה? | סיכום שנת המוזיקה 2023

לאחר שנה מאתגרת במיוחד, גם בעולם המוסיקה, אקו"ם מסכמת את 2023 • השיר המושמע ביותר ברדיו: "יוניקורן" של נועה קירל • אודיה היא היוצרת המושמעת ביותר, והמבצע המושמע ביותר הוא אריק איינשטיין ז"ל • אקו"ם: כוחה של המוסיקה הוא לרפא את הנפש; מלאי תקווה כי 2024 תביא איתה ימים של יצירה טובה ושמחה"

נועה קירל בביצוע מיוחד ל"יוניקורן". צילום: כאן 11

כמו בכל סוף שנה אזרחית גם השנה, עם תום שנת 2023 באקו"ם, האגודה השומרת על זכויותיהם של למעלה מ-14,000 אלף יוצרות ויוצרים בישראל, מסכמים את שנת 2023 במוסיקה על פי 30 תחנות רדיו שמדווחות לאקו"ם. זאת הייתה שנה מאתגרת גם בעולם המוסיקה, שבחודשיים האחרונים קיבל תפקיד חדש והפך גם למרפא ומזור לנשמות הפצועות של עם ישראל על רקע מלחמת חרבות ברזל.

לפני הדירוגים והעשיריות קבלו את הכותרות המעניינות:

השיר הישראלי המושמע ביותר ברדיו לשנת 2023 הוא "יוניקורן", בביצוע נועה קירל. שלושה שירים מתוך החמישייה הראשונה הם בביצוע נשים ועדן חסון עם שני שירים בעשירייה הראשונה. אבי אוחיון הוא היוצר המושמע ביותר, כמחבר וכמלחין - שנה חמישית ברציפות, אודיה אזולאי היוצרת המושמעת ביותר ושרית חדד המבצעת המושמעת ביותר - שנה שלישית ברציפות. במלאת עשור לפטירתו של אריק איינשטיין ז"ל הוא גם המבצע המושמע ביותר ברדיו כשהשיר "גיטרה וכינור" הוא השיר המושמע ביותר שלו בשנה זו.

"הביתה לחזור" - אודיה אזולאי, היוצרת המושמעת ביותר (ארכיון)

אחרי "יוניקורן", השירים הבאים המושמעים ביותר ברדיו הם "קופידון" של אגם בוחבוט, "אהבה חולה" של פאר טסי, "לאהוב אותך כל יום" של עדן חסון, ששיר נוסף שלו – "עד שתבואי אלי" - התברג במקום השמיני. "בלילות" של אודיה במקום החמישי, "אהבה" של אושר כהן במקום השישי, "עטלף עיוור" של חנן בן ארי במקום התשיעי ו"רונדלים" של סטטיק סוגר את העשיריה.

בראש רשימת עשרת המחברים המושמעים יותר בתחנות הרדיו ב-2023 נמצא אבי אוחיון ואחריו רון ביטון, אהוד מנור ז"ל, דולב רם, פן חזות, שלמה ארצי, ירדן פלג, חנן בן ארי, עידן רייכל ועדן חסון. בראש רשימת המלחינים המושמעים ביותר שוב ניצב אוחיון ואחריו רון ביטון, פן חזות, דולב רם, שלמה ארצי, שלום חנוך, מתן דרור, עידן רייכל, ירדן פלג וחנן בן ארי.

עדן חסון, צילום: צילום : באדיבות הבלוג של יובל אראל

אודיה ניצב בראש רשימת עשר היוצרות המושמעות ביותר בתחנות הרדיו ב-2023 ואחריה נעמי שמר ז"ל, תמר יהלומי, צליל קליפי, נועה קירל, קרן פלס, נורית הירש, מאי ספדיה, יהודית רביץ יסמין מועלם.

מי היו הזמרים והזמרות שהכי הושמעו ברדיו?

אחרי אריק איינשטיין ז"ל במקום הראשון, ניצב אייל גולן במקום השני ואחריו שלמה ארצי במקום השלישי. בהמשך הרשימה עדן חסון, שרית חדד, עומר אדם, שלומי שבת, עדן בן זקן, משה פרץ וחנן בן ארי. רק שתי נשים נמצאות בעשיריה וברשימה נפרדת רק של הנשים תקבלו את העשיריה הזאת: שרית חדד, עדן בן זקן, נועה קירל, יהודית רביץ, עפרה חזה ז"ל, גלי עטרי, אודיה אזולאי, ריטה, חוה אלברשטיין, ואגם בוחבוט.

flowers של מיילי סירוס בין השירים המושמעים ב-2023 במוזיקה הלועזית, צילום: Getty Images

ומה בגזרה הבינלאומית? ברשימת עשרת השירים הלועזיים המושמעים ביותר ב-2023 נמצא "FLOWERS" של CYRUS MILEY, אחריו IM GOOD" (BLUE)" של DAVID GUETTA/REXHA BEBE, וסוגר את הרשימה "DANCE THE NIGHT" של DUA LIPA.     

לרגל המלחמה בחרו באקו"ם גם לבחון את נתוני ההשמעות ברדיו במלחמת "חרבות ברזל" (מתאריך 7 באוקטובר) והיצירה המושמעת ביותר מאז פרוץ המלחמה היא "עם ישראל חי" של אייל גולן, אחריו "מולדת" של חנן בן ארי וסוגר את העשיריה "אחינו כל בית ישראל" של ליאור נרקיס. אחרי "גיטרה וכינור", היצירה המושמעת ביותר של אריק איינשטיין (יחד עם שלום חנוך) נמצאים "סע לאט", "יש בי אהבה", "עטור מצחך זהב שחור" ובמקום העשירי "מה איתי" של איינשטיין וג'וזי כץ.

המבצע המושמע ביותר ב-2023 אריק איינשטיין ז"ל, צילום: קוקו

מאקו"ם נמסר: "מדינת ישראל עוברת את אחת התקופות הקשות בתולדותיה. כוחה של המוסיקה, במיוחד בתקופה זו, הוא לרפא את הנפש. תודה גדולה לתעשיית המוסיקה כולה- אמנים/ות, יוצרים/ות, אנשי ונשות הפקה ש'התגייסו' ברוחב לב יוצא דופן למען אזרחי המדינה, ובפרט למען חיילי צה"ל והתושבים שפונו מבתיהם. אנו מלאי תקווה כי שנת 2024 תביא איתה ימים של יצירה טובה ושמחה, ובעיקר אנו מקווים לימים טובים יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר