אביתר בנאי: "יש עכשיו התעוררות ישראלית וולקנית ומתפרצת"

כך מדקלם הזמר האהוב באחד מתוך שירי אלבומו החדש, "עוגן במים", שכולו קאברים לשירים אהובים עליו • "אני זקוק לזה עכשיו מאוד", הוא אומר

אביתר בנאי - פנים מחוקות + שיר ללא שם

היום יוצא "עוגן במים" - אלבומו החדש של אביתר בנאי שינסה להעניק נחמה ותקווה. בין השירים, קאברים לשירים שונים אהובים עליו, מוסיף בנאי דקלומים והגיגים הקשורים למלחמה.

"ביום חמישי של אותו השבוע הראשון של המלחמה, עליתי לשידור לייב בפייסבוק מהבית. זה היה חלק מאותה תנועה ישראלית מתפרצת להוסיף חיים, אומץ, נחמה, התנדבות וערבות הדדית. לשיר לאנשים ולאסוף מתוכי דיבורים שעושים איזה סדר פנימי בכאוס הכללי", הוא אומר. "לתת מעצמי מה שיש לתת. במשך תשעה שבועות עשיתי את זה בכל יום חמישי. בכל מפגש כזה הכנתי קאבר או שניים של שירים ישראליים שגדלתי עליהם", הוא מספר על האלבום.

אביתר בנאי, צילום: קוקו

"משהו בישראליות שלי מבקש את עצמו. והשירים האלה נותנים לי הקשר ומקום ושייכות. אני זקוק לזה עכשיו מאוד. כולנו זקוקים לזה עכשיו. הבקשה שלי להנציח את הביצועים האלה היא לא רק כדי לקשור את עצמי ולהתפייס עם שירי נעוריי, אלא, ואולי בעיקר, כדי לזכור דרכם איך אפשר לצמוח מתוך אסון".

עטיפת האלבום היא איור של אורין קדרון: שדות פורחים של קיבוץ ניר יצחק - מתוך פרויקט "זיכרון עוטף", מיזם איור של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים, המבקש להנציח את יופיו של חבל הארץ עוטף עזה כפי שהיה לפני האסון בשבת של 7 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר