הלך לעולמו המגיש והפזמונאי עמוס אטינגר

אטינגר, מהוותיקים בטלוויזיה הישראלית וברשות השידור, ייזכר לנצח כמגיש המיתולוגי של התוכנית "חיים שכאלה", לצד תוכניות נוספות בהובלתו • הוא נפטר בגיל 86

עמוס אטינגר ורעייתו לנה בהופעה משותפת (ארכיון) . צילום: דודו גרינשפן

מגיש הרדיו והטלוויזיה, התסריטאי והפזמונאי עמוס אטינגר הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 86. אטינגר, מהוותיקים בטלוויזיה הישראלית וברשות השידור, ייזכר לנצח כמגיש המיתולוגי של התוכנית "חיים שכאלה", לצד תוכניות נוספות שהגיש. הוא הצטרף לקול ישראל בשנת 1959 ובשנת 1966 החל להגיש את התוכנית "אלה הם חייך", שבהמשך עברה לערוץ הראשון וזכתה לשם "חיים שכאלה", הפכה למותג של ממש ושודרה עד לשנת 2000 . לצד התוכניות שהגיש, אטינגר גם תרם רבות לקאנון התרבות הישראלית וזכה על כך בשנת 2009 בפרס אקו"ם על מפעל חיים בתחום הזמר העברי למחבר.

הוא כתב שירים רבים בהם "טיול לילי" ללחן של מאיר נוי, "כבר אחרי חצות" ללחן של נורית הירש, "נערה ושמה כנרת", "יש מקום" ו"יפו" למחזמר "קזבלן", שלושתם ללחן של דובי זלצר, "גולני שלי" ו"המנון גבעתי" (אפי נצר), "ברח המלך" ללחן של יוסף הדר, הפזמון "המורה לזמרה" (מאיר הרניק) שבו כיכבה יונה עטרי, "אם רק תבואי בחמש" (יוחנן זראי), "אמא אמא" (משה וילנסקי) ו"כשאור דולק בחלונך" (סשה ארגוב). לצד זאת, כתב ספרי שירה בהם "רבע לפני חצות", "רבע אחרי המלחמה", "רבע לפנות בוקר" ו"רבע לפני הגיוס".

עמוס אטינגר ואשתו לנה (ארכיון), צילום: מאיה באומל בירגר

בשנת 2002 פרש אטינגר לגמלאות. הוא היה נשוי שלוש פעמים. הניח את בנו, הקומיקאי אבי אטינגר, מנישואיו הראשונים לעיתונאית תמר אבידר. הוא יובא  לקבורה מחר (חמישי) בשעה 12:30 בבית העלמין ירקון שער החסד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר