"למוזיקה יש יכולת עזרה וריפוי"

דניאל סלומון ממשיך להציע אתנחתה מוזיקלית למי שנזקק - ועכשיו הוא גם משחרר סינגל חדש • "אין ברירה אלא להרים את הראש"

דניאל סלומון. צילום: יח"צ

מאז אותה השבת השחורה וארורה מבקר דניאל סלומון מפונים מהדרום, משפחות שכולות, משפחות של חטופים, חיילים ופצועים, מנסה לשקם את הנפש הפצועה באמצעות מה שהתבררה במלחמה הזאת כאחת התרופות הטובות ביותר לנשמה – המוזיקה.

בחודש האחרון התברר שכשהתותחים רועמים המוזות ממש לא שותקות.אמנים רבים נרתמו בצו 8 אזרחי לשפר את מצב הרוח, והוציאו שירים חדשים כדי לעודד ולנחם עד כמה שרק ניתן.

כעת מוציא סלומון את "עוד תהיה מאושר", שיר נחמה ותקווה שבא להזכיר כי גם בימים הקשים והאפלים ביותר אנחנו לא לבד, עוד נחזור הביתה ונהיה מאושרים עם המילים "כי כל העננים האלו בשמיים לא מסתדרים תמיד כמו שאתה בדיוק רוצה, הם מורידים על הפנים שלך עוד מים, אבל זה לא אומר שאתה לא באמת בוכה, ולמרות שאתה כל כך פגיע, הלב שלך כבר לא נשבר, אתה תראה - אתה עוד תהיה מאושר..."

"כבר בשבוע הראשון דנה עדיני הרימה לי טלפון. המשפחה של בן זוגה אסף היא מנחל עוז. לשמחתי הרבה הם ניצלו והכל בסדר, אבל היא אמרה לי שהם בקיבוץ משמר העמק, ושכדאי שנלך להופיע", מספר סלומון. "מאותו הרגע עלינו על הרכב יחד עם חבר טוב, הבמאי רני סער, ולאורך כל התקופה עד עכשיו לא ירדנו מהרכב.

"אנחנו מופיעים בפני מפונים, שורדים, חיילים, תומכים כמו עובדים סוציאליים, כל מי שרוצה, בכל הארץ. פגשתי אנשים בהלם קרב כבד מאוד, אבל עם כוחות נפש עצומים. המון אנשים שלא תיארתי לעצמי ולגנותי שיש כאלה, עם רמת התגייסות ונתינה כזאת עצומה, מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין, שעזבו חיים שלמים כדי לעזור ולתמוך בכל מי שעבר את התופת.

"אחד הדברים שנחשפתי אליהם באופן אישי לראשונה בחיי זה שלמוזיקה - באמת ולא רק כאמירה רוחנית מהחוץ, אלא באמת ברמה הכי פנימית ואמיתית - יש יכולת עזרה וריפוי. כמו שכתב פעם יפה אהוד בנאי: יכולה להניח על ליבנו תחבושת".

כמי שנושם מוזיקה, לא הכרת את הכוח הזה שלה?

"ידעתי את זה, אבל מעולם לא 'השתמשתי' בה באופן העוצמתי והפיזיולוגי. מעולם לא נדרשתי לבוא ולהופיע בפני אנשים מוכי הלם קרב או פגועים ופצועים מדבר שאירע להם עכשיו, בזה הרגע. והמוזיקה היא מעבר לנחמה, היא משהו שמחלחל ועושה תהליך שבאמת מחזק את הנפש והגוף.

"מעבר לכך, המוזיקה גם מאפשרת פתאום להתחבר ולהוציא את הרגש שקיים בפנים. הופענו בפני שורדי התופת מהדרום, ונערה צעירה עלתה לשיר איתנו. בסוף ההופעה אמא שלה אמרה לי שהיא כמעט לא הוציאה מילה אחת מאז האירוע ופתאום היא שרה, אז באמת יש כל מיני תופעות מהסוג הזה, בלתי ניתנות להסבר".

"נחזור לשיר ולרקוד"

בתוך התקופה הקשה בחרת לכתוב משהו אופטימי ומנחם.

"אני חושב שאין ברירה אלא להרים את הראש ולהגיד שנצליח לחייך, שנחזור לשיר, לרקוד, לאהוב, לצחוק. אנחנו ננצח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר