"לא מתחרטת על כלום": החגיגה הגדולה של עדן בן זקן

בגיל 29 הזמרת חוגגת עשר שנות קריירה, מה שנראה כמו אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים שהיו כאן • "הכל קרה מאוד מהר, זה מרגש", היא אומרת • ועדיין יש כמה חלומות שהיא תשמח להגשים: "רוצה למלא את בלומפילד ולהביא עוד ילדים"

עדן בן זקן. צילום: דניאל קמינסקי

לעדן בן זקן יש לא מעט סיבות לחגוג לאחרונה. השבוע היא הוציאה את "7", אלבומה החדש והשביעי, כמשתמע משמו (לא כולל אלבום הופעה חיה בקיסריה), שבו היא מארחת שמות כמו נתן גושן, ג'ורדי ודיקלה.

בשבוע הבא (20 ביוני) היא תעלה על במת היכל מנורה מבטחים למופע 360 מעלות רווי אורחים, ג'ין, טוניק ומועבט, שבו תציין עשור שלם של פעילות. זה הישג בלתי נתפס כשמביאים בחשבון שמדובר בזמרת שחגגה בשבוע שעבר את יום הולדתה ה־29. כלומר - עשתה את כל אלה לפני שהגיעה לגיל 30.

"כן, זה באמת קשה לעיכול. הכל גם קרה מאוד מהר", היא אומרת. "אם מהר מדי? יכול להיות, אבל אני לא מתחרטת על כלום. מה שקורה - קורה לטובה, וככה לומדים. אני באמת מרגישה מבורכת בדבר הזה. זה איזשהו שלב אחר בחיים שאני נכנסת אליו, אני נכנסת לגיל 30, וגם סוגרת עשור פשוט מטורף. אני כבר ילדה גדולה, אפשר להגיד. זה מאוד מרגש".

עדן בן זקן, צילום: עומרי לוי

בן זקן פרצה לתודעה בשנת 2013, כשהשתתפה ב"אקס פקטור ישראל". במסגרת התוכנית היא היתה בנבחרת של השופט רמי פורטיס - מכל האנשים - ואף הגיעה לגמר, שם כבשה את המקום השני. אבל כפי שמלמדת ההיסטוריה, לא תמיד הזוכים בגמר הם אלה שמנצחים במבחן הקריירה, ואת זה ללא ספק עשתה בן זקן במהלך העשור האחרון, כשהפכה לאחת מהזמרות המצליחות ביותר במדינה ולשם הנשי הגדול ביותר שצמח במוזיקה הים־תיכונית זה שנים רבות.

אם אפשר לחלק את תולדות הז'אנר לעידנים לפי הזמרת ששלטה בהם - אחרי מרגול, זהבה בן ושרית חדד, עדן בן זקן סימנה את קולו של מה שאפשר לקרוא לו עכשיו "עידן עדן". או "ימי עדן". שניהם נשמעים לא רע.

"זה מחמיא כשאומרים שאני האישה הראשונה בז'אנר זה שנים. כמובן יש את שרית וזהבה", היא אומרת, ומתייחסת לשאלה (הנצחית, כך נדמה) לגבי היעדר קולות נשיים רבים יותר בסגנון שלה. "כל אחת והמשבצת שלה. תמיד אשמח שנשים יצטרפו (אלי). בגלל זה גם לקחתי זמרת שאני עכשיו 'מגדלת'. קוראים לה מאיה דדון. אנחנו בתחילת הדרך, יש לה עוד הרבה זמן. יהיה נהדר אם כמה שיותר נשים יגיעו, יצטרפו וייקחו את המשבצת שלהן, ונעשה פה השתלטות. הדבר הכי טוב שיכול לקרות זה שיבואו כמה שיותר נשים ויהיה פה מהפך קטן".

האלבום החדש שלך מכיל 18 שירים. זה נחשב המון, במיוחד בעידן של סינגלים.
"לא חייבים להוציא אלבום, זה נכון, אבל ככה התרגלתי ואני מתכננת להוציא אלבום בכל שנה. אני מסכימה שזה דור חדש שפחות שומע אלבומים, אבל אני חושבת שלקהל שלי זה חשוב, ואני מרגישה צורך מאוד חזק להוציא להם אלבום. ככה אני שומרת על המסורת".

את עכשיו בשלב הסיכומים של העשור הראשון?
"אם אתה שואל אותי, עברתי המון. בפן המשפחתי זה ילדים, ובפן המוזיקלי עברתי אינספור הופעות והקלטות. אבל אני לא אוהבת לסכם, עדיין יש לי עוד חלומות להגשים".

מה למשל? איך את רואה את העשור הבא שלך?
"יש לי חלום למלא את אצטדיון בלומפילד, וגם להביא עוד ילדים. ואולי לעשות מופע 20 שנה. או 30".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר