אתם חייבים לשמוע את זה: גרסאות הכיסוי המטורפות ל"יוניקורן" של נועה קירל

מתברר שכוח חד הקרן לא פסח על אמנים שונים שמחזיקים אצבעות לנציגת ישראל באירוויזיון 2023, והעניקו לשיר שלה קאבר בסגנון ייחודי משלהם • לפניכם פלייליסט להעביר איתו את הזמן עד המשדר המרכזי • מהי הגרסה המועדפת עליכם?

נועה קירל בחצי גמר האירוויזיון. צילום: איי.פי.

תשכחו מבעלי חיים צחורים עם רעמות צבעוניות שרובצים מתחת לקשתות שבענן, כי חדי קרן, כך מתברר, מגיעים במגוון צורות, סגנונות וצלילים. רגע לפני שנועה קירל עולה על במת גמר האירוויזיון כדי לבצע את “Unicorn” ברגע האמת, מתמלאת הרשת בגרסאות כיסוי מפתיעות ובהחלט לא שגרתיות ללהיט שמייצג את ישראל בתחרות השירים האירופית. בחרנו חמש מהן, ככה על קרן אחת, שיעבירו לכם את הזמן עד למופע המרכזי.

יוניקורן בדיסטורשן

להקת הרוק הישראלית Twisted Mind, המשלבת מוזיקה ים-תיכונית עם מטאל, מציגה קאבר עצבני ובועט במיוחד ל-"Unicorn", שאפילו מגובה בקליפ מושקע יחסית (אל תפספסו את סולו הגיטרה לקראת סוף השיר). מדובר למעשה בסינגל ראשון של הלהקה מתוך אלבום קאברים חדש בשם "Rocking Israel" - אחלה דרך ליצור באזז. מי האמן הבא שיזכה לטיפול המיוחד?

קרן קלאסית

פאנו (Pano) הוא בחור חרוץ שממלא את ערוץ היוטיוב שלו בגרסאות פסנתר אינסטרומנטליות לשירי אירוויזיון נבחרים, שאותן הוא מבצע במקצועיות מרשימה. "Unicorn", כמובן, הוא אחד מאותם שירים נבחרים, אבל אם תפשפשו עוד קצת בערוץ תמצאו ביצועים מרשימים לכמה יצירות אחרות שמתחרות מול חד הקרן הנחוש של קירל, כמו "Cha Cha Cha" שמייצג את פינלנד וצפוי אף הוא להגיע למקום גבוה בתחרות.

חדת אבחנה

מה הקשר בין חדי קרן לבין, ובכן, שחלות? תשאלו את הקומיקאית פרלה דנוך - או בעצם פשוט תאזינו ל"צאו לי מהשחלות" - שיר הפארודיה הנוקב שלה, שדורש מאנשים חסרי טאקט בעליל להפסיק להציק ולשאול מתי היא כבר תיכנס להיריון. והכל כמובן לפי הלחן של "Unicorn", כן? מוגש כשירות לציבור - או ליתר דיוק כשירות לכל הדודות החטטניות. עשרות אלפי צפיות בקליפ האדיר לא טועות.

פנומן-פנומן-פנומטאל

עוד קאבר רוק של להקה ישראלית, הפעם של הרכב המטאלקור התל אביבי Her Last Sight. הפעם מדובר ביצירה כבדה, רועשת וצרחנית במיוחד שאינה מומלצת להאזנה לבעלי לב חלש. מצד שני, אם היו מפיקים סרט אימה שמבוסס על האירוויזיון, אין ספק שהקאבר הזה היה מקבל מקום של כבוד בפסקול.

דה פאוור אוף דה גולדיקורן

לסיום, לזה באמת שלא ציפינו: גרסה אקוסטית מרגשת של לא אחר מניקי גולדשטיין ל-"Unicorn". הקומיקאי פורט על נימי הרגש ומאמץ את מיתרי הקול שלו בביצוע מרשים ומופק היטב, עם לא אחר מאבי סינגולדה על הגיטרות. בין הטוקבקים אפילו מסתתרות תגובות כמו "יש המון כבוד לנועה קירל, אבל לטעמי הביצוע הזה יצליח יותר באירוויזיון". גולדשטיין שנה הבאה בדרך לדוז פואה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר