לא ייאמן: האיחוד המחודש של הביטלס

All you need is AI • זה היה רק עניין של זמן עד שהבינה המלאכותית תדאג לאיחוד של חברי הלהקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המוזיקה, גם אם שניים מהם כבר לא בין החיים • לאחרונה הועלה לרשת שיר חדש, שמחבר את קולותיהם של פול מקרטני וג'ון לנון על בסיס השיר "New" שהקליט מקרטני לאחר שההרכב האגדי התפרק

לנון, מקרטני והריסון, 1968. רוצים שיחזרו.צילום: GettyImages

הבינה המלאכותית ממשיכה להדהים (או להדאיג – תלוי באיזה צד של הדיון אתם) את העולם, וכעת היא עושה את הדבר שחובבי מוזיקה רבים חלמו עליו לאורך עשורים רבים – מאחדת בין חברי הביטלס.

שיר חדש של הרביעייה המופלאה, או לפחות תוצר AI שנשמע כמוהו, עלה לרשת לאחרונה. הוא מחבר בין קולותיהם של פול מקרטני וג'ון לנון המנוח, לגרסה חדשה של השיר "New" שהקליט מקרטני לאחר שההרכב האגדי התפרק. לשיר צורפה הודעה שבה נכתב: "אנחנו אוהבים אתכם, חברים. לא נעשתה כאן גניבת זכויות יוצרים מכוונת. זוהי יצירת בינה מלאכותית".

החיפושיות ב-1967. איחוד מחודש, צילום: AP

יחד איתו העלה לרשת יוצר השיר, דאה לימס, עוד "שירים חדשים" שקשורים לחבורה מליברפול, ביניהם שירים נוספים של פול שהועלו כדיפ פייק. התגובות ברשת נעות בין תדהמה להתרגשות רבה, נוכח מה שהוא ככל הנראה הדבר הכי קרוב לאיחוד של חברי החיפושיות היום (בהתחשב בעובדה שחצי מהם אינם עימנו עוד).

"זה העלה בי רצון לבכות", נכתב באחת התגובות לשיר. "העובדה שאני חושב שג'ון וג'ורג' היו אוהבים את השיר תורמת לכך. זה ממש נשמע כמו שיר חדש של הביטלס". יש מי שהודה ליוצר השיר, על מה שהוא ככל הנראה חלק ממגמה שתלך ותתפשט ברחבי הרשת. טרם נרשמה תגובה מטעם חברי הלהקה הנותרים, מקרטני ורינגו סטאר, כמו גם מבעלי הזכויות ליצירתם (ביניהם החברות אפל וקפיטל רקורדס).

האואזיס של המוזיקה

בחודש שעבר העלה לרשת הרכב בריטי לא מוכר אלבום חדש מבוסס בינה מלאכותית של להקת אואזיס, כפי שנשמעה בין השנים 1995 ל-1997. הוא כלל שירים שכתבו והלחינו חברי ההרכב האנונימי למדי, בליווי בינה מלאכותית שיצרה חיקוי קולי של הסולן ליאם גלאגר. הפרויקט יצא תחת השם המתחכם – AISIS.

אואזיס, ששאבה השראה רבה (ו"שאלה" לא מעט מלודיות) מהביטלס, התפרקה ב-2009 כתוצאה מסכסוך בין מוביליה, האחים גלאגר. מאז לא שבה לפעילות חרף רצון המעריצים. האח הצעיר ליאם  נחשף ליצירה, החמיא לה וטען שהוא נשמע בה נהדר.

ועל זה נאמר: לא ייאמן כי יחובר. עכשיו מחכים לגרסת ההופעה בהולוגרמה.

נזכיר: לפני כמה שבועות יצרה הבינה המלאכותית, בליווי זמרים בשר-ודם, חיבור גם אצלנו, כאשר תאגיד "כאן" הפיק שיר חדש, משותף לכאורה לעפרה חזה וזוהר ארגוב. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר