"ככל שאנחנו יוצאים מהתמונה, השירים שלנו גדלים": הלהקה האהובה חוזרת לבמה

מופע הארנבות של דוקטור קספר חוגגים 30 וממשיכים להופיע יחד • בראיון מספרים אורן ברזילי ושי להב על ההתרגשות מהבמה, למה אין סיכוי שייכנסו שוב לאולפן יחד להקליט שירים, ולמה הם אופטימים לגבי המצב במדינה

מופע הארנבות של ד"ר קספר, צילום: רן גולני

מופע הארנבות של דוקטור קספר חוגגים 30 שנה, ואחרי הופעה גדולה בהאנגר 11 הם חוזרים למופע משותף נוסף. הלהקה, שאלבום הבכורה שלה יצא בשנת 1993, נחשבת עד היום אחת מלהקות הרוק המצליחות שצמחו כאן.

"המופע הראשון שחגג 30 היה אחד המרגשים שהיו לנו אי־פעם", מספר ברזילי. "בהתחשב בעובדה שלא הופענו כמה שנים, זה היה ערב לא פחות ממדהים". להב מתאר: "בקהל היו שלושה דורות של אנשים, וזה דבר מופלא. נוצרנו כדי להיות מופע, לא כדי להיות להקה, ומכאן השם שלנו - והמשמעות שיש לקהל בדבר הזה".

אם הכל כל כך מדהים, למה שלא תחזרו יחד לאולפן ותקליטו שירים?
"מאוד קשה לייצר בארץ שותפות כזאת לאורך זמן, משהו באמנות נפגע בדרך. בשלב מסוים קיבלנו החלטה, שאנחנו מאוד גאים בה, שאנחנו מעדיפים לשמור את זה למפגשים גבוהים - מבחינה נפשית ומבחינת הקהל. עוד דבר שגילינו זה שככל שאנחנו יוצאים מהתמונה, השירים שלנו גדלים יותר", הוא צוחק.

מופע הארנבות של ד"ר קספר - אחלום לנצח

כבר אמרתם בעבר שהשירים הפכו גדולים יותר מהלהקה.
"האלבום הראשון הוא האלבום היחיד שהצליח בזמן אמת, ואז היה פשוט סוג של חור שחור", אומר ברזילי. "בתחילת שנות ה־2000 פתאום 'אחלום לנצח' ו'תראו אותי' מהאלבום השלישי נלקחו לפרסומות, והם הפכו לשירים ענקיים".

זה מבאס אתכם שההכרה הגיעה דרך פרסומות?
לדברי ברזילי, "בכנות, אמן שמקבל מחיאות כפיים בכל צורה אומר תודה. ברוב הפעמים השתמשו בשירים שלנו כדי לפרסם דברים חשובים, ולכן הם גם הפכו לסוג של המנונים. אנחנו מכירים על זה תודה".

אנחנו מדברים על מוזיקה ועל אמנות, וקשה לא להתייחס למצב הנוכחי בארץ.

"מאוד קשה לי. יש עצב באוויר, ואי אפשר להתעלם ממנו. אבל עכשיו יש בריזה של אופטימיות, ויש תקווה גדולה שזה יימשך", אומר ברזילי. להב מוסיף: "עברנו המון דברים במדינה הצעירה שלנו, שחווה עכשיו כאבי גדילה. אנחנו צריכים סבלנות. אני מאמין בעם שלנו, על כל קצותיו, מאמין באזרחים בישראל שאוהבים את המדינה".

מופע הארנבות של דוקטור קספר יופיעו ב-8 ביוני בבארבי תל אביב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר