"אהבתי את העצב אבל גם את התקווה שיש בו": עילי בוטנר חוזר אל "טיפות"

הוא לקח בית משיר אחד ופזמון משיר אחר, והלחים אותם ללהיט אחד מידבק וממכר, שנחשב לאחד האהובים ביותר של עילי בוטנר וילדי החוץ • זו היתה אפילו הזדמנות עבורו לזרוח ולשיר בעצמו, מה שבתחילה נראה היה לו מוזר • כעת, כשההרכב חוגג עשור של פעילות, הוא מספר ל"ישראל היום" על כל מה שהתרחש ברקע • "שירים מאחורי הקלעים" - הסיפורים מאחורי הלהיטים

עילי בוטנר וילדי החוץ, צילום: צילום מסך

אחרי קילומטרז' מכובד של זמן במה כגיטריסט שהתרגל לראות את הגב של האמנים איתם יצר וניגן, ההרכב שלו עם ילדי החוץ דחק את עילי בוטנר לזוז לפרונט ולהשמיע מדי פעם קול יפה משל עצמו. כעת הוא חוגג איתם עשור של פעילות. הסינגל "טיפות" של ההרכב, שיצא בשנת 2015, היה רווי ציטוטים שנצרבו בליבם של אנשים והפך לאחד הלהיטים האהובים ביותר של הלהקה. בוטנר מספר ל"ישראל היום" על אחורי הקלעים של השיר בעל הפזמון המלודי שקשה שלא לזמזם.

 מה הסיפור של השיר?
"בכל השירים שלי יש גרעין אוטוביוגרפי. השיר אמנם לא נכתב מתוך לב שבור, אבל כן מתוך דאגה ושאלות. הטיפות שיורדות על החלון אבל לא נשארות מסמלות את הכאן והעכשיו שתיכף ייעלם, ייגמר, יישטף עם הזרם, לפעמים כמו אהבה שנגמרת. השיר במקור נכתב בלשון זכר, אבל בגלל השינוי המוזיקלי שמגיע בפזמון הפכנו אותו לדואט בלשון נקבה, מה שבדיעבד הוסיף ממד נוסף לסיפור".

איך השיר נולד?
"כל השירים שלי מתחילים ממנגינה ורק לאחר מכן אני כותב את המילים. 'טיפות' הוא שילוב של שני שירים שהתחלתי לכתוב ולא סיימתי, והחלטתי לחבר ביניהם. בשיר אחד היה בית שהרגשתי שלם איתו אבל הפזמון פחות עבד לי, ובשיר השני בדיוק ההפך. אז לקחתי את הבית מכאן ואת הפזמון משם וכך נוצר 'טיפות'. אחת הסיבות שהשיר הפך לדואט מגיע מהבדלי הסולמות בין הבית לפזמון".

"בכל השירים יש גרעין אוטוביוגרפי". עילי בוטנר וילדי החוץ, צילום: אלון לוין

מה היתה ההשראה?
"כתבתי את השיר בתקופת מבצע צוק איתן. יש בו נגיעות מחיי האישיים ומחיי הקרובים אליי. זה שיר אהבה על חשבון נפש ומציאות שמכה בנו לא פעם, אבל בסוף נשארים, מוצאים דרך - למרות הכל. אני זוכר אותנו נוסעים להופיע בפני חיילים בצוק איתן. הופעות מרגשות, עוצמתיות ומאוד משמעותיות עבורנו".

השפעה?
"האמת היא שבשיר הזה לא הושפעתי מוזיקלית משום דבר ספציפי".

עילי בוטנר וילדי החוץ - טיפות

איך היתה חוויית ההקלטה באולפן?
"
לרוב אני לא שר את השירים שלי, ומתחילת הדרך משתף פעולה עם זמרים וזמרות מופלאים. את השירים שאני שולח לזמרים אני מקליט קודם כסקיצה אצלי בבית, בקול שלי. במקרה של 'טיפות' משהו בסקיצה שהקלטתי היה נכון ואמרנו ששווה שאקליט את הבתים, ואם זה יעבוד נשאיר את השירה שלי, וכך באמת היה".

איך השיר חדר לתודעה?
"השיר התקבל באהבה גדולה גם ברדיו וגם בהופעות ומייד הפך לאחד השירים האהובים במופע. יש בו משפטים שאנשים לוקחים איתם לחיים, וזה תמיד מרגש אותי מאוד, כמו 'לתת הכל ולקבל כל כך מעט', 'תראה הפחד משתלט אבל בסוף אני נשארת', 'ניפול למלחמה, לנחמה על סף הדלת'. אנשים מצטטים את השיר, לוקחים אותו אליהם, לחיים שלהם ולחוויות שלהם. אני זוכר ששמעתי את השיר לראשונה ברדיו והיה לי מוזר לשמוע את עצמי שר, אבל אהבתי את מה ששמעתי. את העצב שיש בו, אבל גם את התקווה".

"בסוף נשארים, מוצאים דרך, למרות הכל". עילי בוטנר וילדי החוץ, צילום: מרווה שרון

אילו תגובות קיבלת?
"לקהל הרחב זו היתה הפתעה לשמוע אותי שר פתאום - והתגובות היו מרגשות מאוד. השיר גם ליווה את אלבום האוסף הראשון שלי, 'מילים, לחן, גיטרות', שיצא ב-2015 ובקליפ השתתפו חברים קרובים שהם חלק בלתי נפרד מהקריירה שלי: חיים רומנו שהיה מורה שלי לגיטרה, גורי אלפי שהיה איתי בלהקת 'פאנקנשטיין', רן דנקר, קובי אפללו, אוהד שרגאי ואדר גולד, שכמובן שרה את הפזמונים, הלהקה שלנו, ואפילו שירי אשתי, שהיתה בהיריון עם אורי הבת שלנו".

עילי בוטנר וילדי החוץ – טיפות | מילים ולחן: עילי בוטנר

עילי בוטנר וילדי החוץ יסיימו את חגיגות העשור במופע חגיגי בהיכל מנורה-מבטחים ב-4 בפברואר 2023. אורחים מיוחדים: עברי לידר ורן דנקר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר