בעקבות תלונות על שמנופוביה: טיילור סוויפט מסירה סצנה מהקליפ החדש

כוכבת הפופ, שביימה וכתבה את הקליפ לסינגל שלה "Anti Hero", הקשיבה למקטרגים והסירה סצנה שנויה במחלוקת על מנת לפייסם

טיילור סוויפט, צילום: איי.פי.

טיילור סוויפט נאלצה לערוך סצנה מסוימת מהקליפ החדש שלה לשיר "Anti Hero", הסינגל המוביל מתוך אלבומה המדובר ושובר השיאים "Midnights", לאחר שצופים ומומחי בריאות טענו כי הסרטון המוזיקלי מעודד שמנופוביה.

בסצנה השנויה במחלוקת, עומדת טיילור על משקל שמציג את המילה Fat במקום מספר כלשהו, שרה את השורה "אני מסתכלת ישר על השמש, אבל אף פעם לא במראה", ומנידה את ראשה לשלילה - כדי להמחיש שהיא לא מרוצה מהמשקל "השמן" שלה.

הסצנה שהוסרה מהקליפ של טיילור סוויפט, צילום: יוטיוב

יצוין כי סוויפט כתבה וביימה את הקליפ, ושכל השירים באלבום הקונספט ששוחרר לפני כשבוע מייצגים, לדבריה, "סיוטים ומחשבות טורדניות". כמו כן, זה לא סוד שהזמרת התמודדה במהלך חייה עם הפרעות אכילה.

הסצנה, כאמור, עוררה ביקורת רבה ברשת. "הקליפ של טיילור סוויפט, בו היא מביטה על המשקל שכתוב עליו שהיא שמנה, הוא דרך מחורבנת לתאר את המאבק שלה בדימוי גוף שלילי. לא צריך להזכיר שוב ושוב לאנשים שמנים שהסיוט הכי גדול של כולם הוא להיראות כמונו", צייצה עובדת סוציאלית בשם שירה רוזנבלות', המתמחה בטיפול בהפרעות אכילה, בביקורת אחת מיני רבות נגד הכוכבת.

"הפרעות אכילה הן לא הצדקה לשמנופוביה. לא קשה להגיד 'אני מתמודדת היום עם דימוי הגוף שלי' במקום 'אני חזירה שמנה ומגעילה'", הוסיפה רוזנבלות', ואילו גולשת אחרת ציינה כי היה ניתן להשתמש במילים "לא מספיק רזה" במקום "שמנה" כדי למנוע את המבוכה.

כך או כך, נראה כי סוויפט, שנהנית בדרך כלל מאהדה אוניברסלית ונחשבת לילדה הטובה של עולם פופ, הפנימה את הביקורת ובחרה להתפייס עם המקטרגים. בסצנה הערוכה היא עדיין מביטה במשקל ומנידה בראשה, אולם המילה Fat כבר לא מוצגת על המסך. תגובה רשמית מהזמרת טרם נמסרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר