אבל בעולם המוזיקה: הראפר קוליו ("Gangsta’s Paradise") מת בגיל 59

הראפר האמריקני הידוע בזכות הלהיט האייקוני משנות ה-90, נמצא ללא רוח חיים בבית של חבר בלוס אנג'לס • הראפר אייס קיוב ספד לו: "אלה חדשות עצובות מאוד, לא היה לו פשוט לעלות לטופ של התעשייה"

נמצא מת בביתו של חבר , צילום: AP

הראפר האמריקאי קוליו, הידוע בזכות הלהיט האייקוני שלו "Gangsta's Paradise", מת בגיל 59.

מנהלו הוותיק וחברו, ג'ארז פוזי, אמר לתקשורת האמריקנית שהוא נמצא מת על רצפת שירותים בביתו של חבר בלוס אנג'לס ביום רביעי האחרון. סיבת מותו לא ידועה עד כה, אך האפשרות הסבירה היא שקוליו קיבל דום לב.

האתר TMZ מעדכן כי המשטרה לא מצאה בזירת המוות או בסמוך לה עדות לשימוש בסמים, וגם קבעה כי אין חשד לפלילים. נתיחה שלאחר המוות, שתיערך בהמשך, תקבע את סיבת מותו של האמן, אולם פוזי עצמו אמר כי: "לפי מה שאני יודע כרגע, הוא היה בבית של חבר ולקה בהתקף לב".

עוד הספיק לצאת לסיבוב הופעות.  צילום: GETTY IMAGE, צילום: Getty Images


קוליו החל ליצור מוזיקה בשנות ה-80, אך ביסס את מקומו בהיסטוריה של ההיפ הופ כשהקליט את הלהיט "Gangsta's Paradise" בשנת 1995, ואף זכה עליו בגראמי. השיר היה פסקול הסרט "סיכון מחושב" בכיכובה של מישל פייפר.


שמו האמיתי של קוליו הוא ארטיס לאון אייבי ג'וניור, והוא נולד וגדל בקומפטון שבדרום מחוז לוס אנג'לס בקליפורניה. במהלך קריירה שנפרשה על פני ארבעה עשורים, הקליט קוליו שמונה אלבומים וזכה בפרס המוזיקה האמריקנית ובשלושה פרסי MTV Video Music Awards.

להיטי אחרים שלו כללו את Fantastic Voyage, Rollin' With My Homies, 1, 2, 3, 4 Sumpin' New) ו-Too Hot.

מעט לפני המקרה, קוליו עוד הספיק לצאת לסיבוב הופעות עם הראפרים ונילה אייס ו-Young MC.

עולם המוזיקה מתאבל

חבריו של קוליו מעולם המוזיקה הגיבו: "אני מתחרפן, כרגע שמעתי שחברי הטוב קוליו מת", כתב ונילה אייס בטוויטר.

סנופ דוג התייחס לשירו המפורסם של קוליו במחווה משלו, וכתב: "גן עדן גנגסטס, RIP". הוא גם שיתף תמונה של השניים מצטלמים על סט הקליפ של השיר "Gangsta Walk", שבה שיתפו פעולה ב-2006.

הראפר סנופ דוג נפרד, צילום: AP


"אלה חדשות עצובות. אני עד ממקור ראשון לעבודה הקשה של האיש הזה עד שהגיע לצמרת התעשייה", אמר הראפר והשחקן אייס קיוב. MC Hammer תיאר את קוליו כ"אחד הבחורים הכי נחמדים שהכרתי".

קוליו,


"אנו עצובים מאוד מלכתו של החבר והלקוח היקר שלנו, קוליו", אמר פוזי, שהיה גם אחד מנגניו הוותיקים. "הכישרון שלו נגע בעולם והוא ייחסר לנו מאוד".

נמצא ללא רוח חיים, צילום: AFP


קוליו הופיע כשחקן במספר רב של סרטים וסדרות טלוויזיה, ביניהם "באטמן ורובין", "סברינה המכשפה הצעירה", "פיוצ'רמה" ו"מכושפות", ואף כיכב בתוכניות ריאליטי כמו Coolio’s Rules ו-Cookin’ With Coolio, כשבאחרונה לימד את הצופים להכין "ארוחות חמישה כוכבים במחיר של כוכב אחד" וגם הוציא ספר מתכונים נלווה.

הראפר היה גם פעיל חברתי נלהב שקידם נושאים כמו שמירה על איכות הסביבה ומלחמה בשינוי האקלים, וגם היה הדובר של עמותת האסתמה של ארה"ב, מחלה שממנה הוא וחלק מששת ילדיו סבלו.

על פי הנתונים, "Gangsta's Paradise" צבר בספוטיפיי יותר ממיליארד האזנות עד כה - אך הנתון צפוי לגדול לאחר מותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר