בגיל 71: השחקן זוכה האוסקר ויליאם הארט הלך לעולמו

הארט, שזכה בפרס היוקרתי על תפקידו ב"נשיקת אשת העכביש", חשף בעבר כי חלה בסרטן הערמונית • בנו, וויל: "הוא מת בשלווה לצד בני משפחתו" • הארט, ששיתף פעולה עם שורת יוצרים אגדיים, היה מוכר לקהל הצעיר בזכות דמותו של גנרל תדיאוס רוס מסדרת סרטי "הנוקמים"

השחקן ויליאם הארט, ב-2010, צילום: איי.אף.פי.

השחקן זוכה האוסקר ויליאם הארט הלך הלילה (שני) לעולמו בגיל 71. בשנת 2018, חשף השחקן כי הוא חלה בסרטן ערמונית ברמה סופנית שהגיעה עד לעצמותיו. הוא טען אז כי הוא נשאר בחיים אודות לטיפול כימותרפיה אלטרנטיבי אותו עבר.

"בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של ויליאם הארט, אב ושחקן זוכה אוסקר אהוב, שבוע לפני יום הולדתו ה-72", נמסר מבנו של השחקן, וויל. "הוא מת בשלווה כשהוא לצד בני משפחתו בנסיבות טבעיות".

הארט פרץ לתודעה במהלך שנות ה-80, שבמהלכן זכה באוסקר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו כלואיס בסרט "נשיקת אשת העכביש" מ-1985. בהמשך הקריירה שלו הוא היה מועמד לאוסקר שלוש פעמים נוספות על הסרטים "משדרים חדשות", "ילדים חורגים לאלוהים" ו"היסטוריה של אלימות".

לאורך הקריירה ארוכת השנים שלו, הארט שיתף פעולה עם כמה מהשמות הגדולים בהיסטוריית הקולנוע, בהם סטיבן ספילברג, וודי אלן, וים ונדרס, נורה אפרון, ג'יימס ל. ברוקס, דיויד קרוננברג, רידלי סקוט ועוד.

השחקן ויליאם הארט, ב-2016, צילום: איי.פי.

הקהל הצעיר מכיר אותו בעיקר הודות לתפקידו מסדרת סרטי "הנוקמים", שבו גילם את הגנרל תדיאוס רוס. הפעם האחרונה שבה הוא הופיע בתפקיד הייתה בשנה שעברה, אז השתתף בסרט "האלמנה השחורה".

לפני שפרץ בעולם הקולנוע, הארט השתתף במספר הצגות בברודווי, שעל אחת מהן הוא גם קיבל מועמדות לפרס הטוני. הוא קיבל שתי מועמדויות לפרס האמי, על תפקידו בסדרה "Damages" ועל תפקידו בסרט הטלוויזיה "גדולים מכדי להיכשל".

"אבידה ענקית"

השחקן מארק רופאלו, ששיחק לצדו של הארט בסרטי "הנוקמים" כברוס באנר/הענק הירוק, ספד לו: "ואו, עוד אבידה ענקית לקהילת המשחק. הוא היה שחקן נפלא".

גם אלברט ברוקס, שכיכב עם הארט ב"משדרים חדשות", נפרד ממנו: "מצער מאוד לשוע על החדשות. לעבוד איתו על הסרט היה מדהים, נתגעגע אליו מאוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר