אמזון הסירה בתחילת השבוע שורת פוסטרים של ג'יימס בונד משירות פריים וידאו והחליפה אותם בתמונות רגילות מהסרטים - לאחר תרעומת ציבורית. כמה מסרטי ג'יימס בונד זכו לפוסטרים דיגיטליים חדשים שהופצו בשירות בבריטניה. צופים חדי אבחנה שמו לב שכל כלי הנשק נעלמו מהפוסטרים המקוריים. בפוסטר הערוך של "ד"ר נו", אקדח הוולטר PPK האיקוני של שון קונרי נעלם, והשאיר את ידו תלויה באוויר, ציין אתר The Verge. עריכות דומות מחקו את הנשק של פירס ברוסנן ב"גולדן איי", את זה של דניאל קרייג ב"ספקטר", ואפילו האריכו את זרועותיו של רוג'ר מור ב"רצח בעיניים" כדי להסתיר את האקדח החסר.
So, Amazon has digitally removed firearms from the key art on all the James Bond movies on its platform…
— SpyHards - A Spy Movie Podcast (@SpyHards) October 3, 2025
Shocking if you ask me, but what are your thoughts on the choice? pic.twitter.com/oP4sGE7XSr
התגובות ברשתות החברתיות לא איחרו לבוא. "סוג כזה של תקינות פוליטית תאגידית הוא מוזר", כתב משתמש ב-X. משתמש אחר חזה ש"בונד התקין פוליטית לא יכניס כסף". "האנשים האלה הם אידיוטים", אמר גורם פנימי אנונימי. ממים התפשטו, במיוחד של אגרופו הקפוץ אך הריק של ברוסנן.
Notice in these Amazon #JamesBond digital posters they’ve removed all the guns and given awkward poses?
— Chris (@GelNerd) October 2, 2025
Welcome to a world where promoting James Bond 007 needs to be done without his sidearm. pic.twitter.com/3NGkxXShcn
זה היה מעין מבחן ציבורי עבור אמזון בנוגע לניהול הזיכיון של "בונד" אחרי שהחברה רכשה את אולפני MGM תמורת 8.5 מיליארד דולר ב-2022 ושילמה כמיליארד דולר נוספים השנה כדי להרחיב את השליטה היצירתית שלה. בתוך אמזון, הסוכן הבדיוני עורר דיונים: "אני חייב להיות כן. אני לא חושב שג'יימס בונד הוא גיבור", אמר עובד לעמיתיו במהלך פגישה על סדרת הריאליטי 007: Road to a Million. לפי הדיווחים, השתררה דממה בחדר. "מה שהתחיל כשינוי עיצובי הסתיים כשיעור באיקונוגרפיה", סיכם מערץ ותיק ב-X.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו