ז'אנר האימה לא מתאפיין לרוב בשילוב הנדיר של הצלחה בקופות ושבחים כמעט גורפים מהמבקרים (כולל ממבקר הקולנוע של "ישראל היום"), אבל "שעת הנעלמים" - סרט האימה החדש והמדובר של הבמאי זאק קרגר - עושה בדיוק את זה.
בתוך שלושה ימי הקרנה הסרט הכניס 70 מיליון דולר ברחבי העולם, מה שמגלם החזר של 185% על תקציב של 38 מיליון דולר. בנוסף, הוא זוכה לציון של 95% באתר ביקורות הסרטים והסדרות Rotten Tomatoes - נתון שממקם אותו כאחד מסרטי האימה המדורגים ביותר בעשורים האחרונים.
הסרט בהפצת אולפני האחים וורנר יצא לבתי הקולנוע בארה"ב ובישראל בשבוע שעבר, ומציג עלילה מסתורית סביב מקרה היעלמות של 17 ילדים מעיירה בפנסילבניה בשעה המדויקת 2:17 בלילה.
התסריט, שילוב של אימה פסיכולוגית, דרמה אנושית ונגיעות של הומור שחור, נכתב ובוים בידי זאק קרגר, שזכור מסרטו הקודם "ברברי" משנת 2022 שנחשב לאחת מהצלחות האימה של העשור.
הקאסט כולל את ג'וליה גארנר, ג'וש ברולין ובנדיקט וונג שמובילים את הסיפור דרך פרספקטיבות שונות של תושבי העיירה בניסיון להבין את האירועים המוזרים שהובילו להיעלמותם של הילדים.
ביקורות יוצאות דופן
בזירת הביקורות, הסרט כבר קנה לעצמו מעמד מיוחד. כאמור, עם ציון של 95% ב-Rotten Tomatoes הוא מדורג יחד עם הסרט "כאשר הרוע אורב" ו-"Oddity" כסרטי האימה התיאטרליים בעלי הציון הגבוה ביותר מאז 2020.
השילוב בין שבחי המבקרים לבין אהדת הקהל הוא נדיר בסצנת סרטי האימה. בדרך כלל הפער בין שני הציונים ניכר, עם הטיות הפוכות - סרטים שמבקרים אוהבים פחות והקהל אוהב יותר, ולהפך. "שעת הנעלמים" מצליח להישאר כמעט באותו קו בשני המדדים, מה שמעיד על מוצר קולנועי מאוזן היטב.
ההישג כאן הוא לא רק בביקורות אלא גם בקופות. ההכנסות בסוף השבוע הראשון שהוערכו בכ-70 מיליון דולר מציבות אותו כרווחי כבר עכשיו, עם החזר השקעה של כמעט פי שניים בזמן קצר במיוחד. בעידן שבו סרטי אימה רבים נפתחים חזק אבל מתקשים להחזיק קהל, קרגר הצליח לייצר עניין רחב הן בקרב חובבי הז'אנר והן בקרב צופים מזדמנים.
גם הקהל מצביע בעד. ציון הצופים ב-Rotten Tomatoes עומד על 90%, מה שממקם את הסרט מעל רבים מהלהיטים האחרונים בז'אנר. לשם השוואה: "בלתי נראה" עם 91% קהל, 88% ביקורות; "דבר אליי" 83% קהל, 94% ביקורות; ו"ברברי", סרטו הקודם של קרגר, 70% קהל, 92% ביקורות.
מבקרים בארה"ב ובאירופה מציינים לטובה את השילוב בין המתח העלילתי לבין ההומור, ואת המיומנות של קרגר בשילוב זוויות צילום, עריכה ופסקול שיוצרים תחושה של מתח מתמשך מבלי להסתמך על "קפיצות הפחדה" בלבד. כמה מהם השוו אותו לסגנון הפעולה שלו ב"ברברי" אך מציינים כאן קנה מידה רחב יותר ועלילה מרובדת יותר.
ההצלחה הזו כבר מובילה לשיחות על עתידו של המותג. קרגר עצמו אמר בראיון לאתר The News כי הוא פתוח לרעיון של סרט המשך אם ימצא סיפור שיצדיק אותו ולא יהיה "חזרה על אותם מהלכים". בהתחשב בנתוני הקופות והביקורות, יש סיכוי גבוה שנשמע על כך בשנים הקרובות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו