מבולבלים? גם אנחנו: אלה הסרטים עם הסופים הכי לא ברורים

קרה לכם שלאחר שסיימתם לצפות בסרט, בהיתם במסך כי לא הבנתם מה קרה בסופו? אתם לא לבד • מחקר חדש בדק מהם 10 הסרטים עם הפינאלה המתסכל ביותר – ולא תאמינו כמה הפתעות יש בדירוג המלא

ליאונרדו דיקפריו ב"שאטר איילנד". צילום: באדיבות yes

קרה לכם פעם שצפיתי בסרט, שלאחר סיומו המשכתם לבהות במסך במבט אטום ומבולבל כי לא הבנתם מה בדיוק קרה בסוף? מתברר שלא רק אתם תוהים לפעמים לגבי פשר הפינאלה הסינמטית המתסכלת – עד כדי כך, שחברת המדיה האירופית BonusFinder ביצעה מחקר שבו קבעה מהן ההפקות הקולנועיות עם הסופים המבלבלים ו/או הבלתי מובנים ביותר.

המחקר בוצע על ידי שקלול, ניתוח ועיבוד נתונים של חיפושים בגוגל בריטניה, העוסקים בקבלת הסברים לסיומים של סרטים (ולא תמיד התקבלו באופן משביע רצון). בראש הרשימה ניתן למצוא את המותחן הפסיכולוגי המצמרר "שאטר איילנד" (2010) בבימויו של מרטין סקורסזה ובכיכובם של ליאונרדו דיקפריו, מארק רופאלו ובן קינגסלי. בלי יותר מדי ספוילרים, הסוף של הסרט הזה נשאר פתוח – ונותרת שאלה גדולה לגבי זהותו האמיתית של הגיבור הראשי (דיקפריו), ולכן הבחירה בו כסרט עם הסוף המבלבל ביותר אי פעם (לפחות בבריטניה), נראית הגיונית.

עם זאת, וזה ממש לא מפתיע, הבמאי "המבלבל ביותר" בדירוג הוא כריסטופר נולאן, שכן רבים מסרטיו (לדוגמת "התחלה", "ממנטו" ו"טנט") מסתיימים עם איזה טוויסט או קליפהאנגר שלעולם לא ייפתר.

ואם תהיתם מהם שאר הסרטים שמופיעים בדירוג הסרטים המבלבלים ביותר, מבלי שנספיילר לכם מה קורה בהם, הנה הרשימה המלאה: "ארץ קשוחה" (האחים כהן, 2007); "אמריקן פסיכו" (מארי הארון, 2000); "התחלה" (כריסטופר נולאן, 2010); "אופנהיימר" (כריסטופר נולאן, 2023); "בין כוכבים" (כריסטופר נולאן, 2014); "ברבי" (גרטה גרוויג, 2023 – בואו נודה, סצנת הסיום אכן הייתה מעט מבלבלת); "ממנטו" (גם הוא של כריסטופר נולאן, מ-2000); ו"מועדון קרב" (דיוויד פינצ'ר, 1999) במקום ה-9. במקום ה-10 נרשם שוויון בין "הניצוץ" הקלאסי (סטנלי קובריק, 1980) ובין "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" (ריאן ג'ונסון, 2022), שככל הנראה לא היה מתברג לרשימה אלמלא היה סרט חדש יחסית.

בכל אופן, בלבול נעים.

אפילו הוא ברשימה. הטריילר ל"ברבי":

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר