הסרט התיעודי שייאבק במכחישי האלימות המינית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר

הבמאי הצרפתי בנואה ברינגר יביים את הסרט, שיתמקד בשימוש של המחבלים באונס ובטרור מיני כנשק מלחמה – ובטראומות של המותקפות והמותקפים בדרך להחלמה • ברינגר: "התיעוד של מה שהתחולל – משימה בעלת חשיבות היסטורית"

מתחם פסטיבל ה"נובה". צילום: ללא קרדיט

פשעי האלימות המינית והאונס שביצעו מחבלי חמאס במתקפת הטרור של 7 באוקטובר מגיעים למסך, בסרט תיעודי חדש ומסקרן במיוחד.

הסרט, ששמו הזמני הוא "כן היו הדברים מעולם", יבוים על ידי הבמאי התיעודי והעיתונאי זוכה הפרסים בנואה ברינגר הצרפתי ("עלייתה של וגנר", " The Caviar Connection", ועוד). זוהי הפקה בינלאומית משותפת של פדריישן סטודיוז וסטודיו ענני שתתמקד בשימוש של חמאס באונס ובטרור מיני כנשק מלחמה, ובטראומות הפיזיות, הרגשיות והפסיכולוגיות של המותקפות והמותקפים, זאת על רקע ניסיונות ההכחשה בעולם כי לא היו דברים מעולם.

הסרט יחקור מקרים של אלימות מינית, בפרט כלפי נשים, שדווחו ותועדו באמצעים שונים – הן בפסטיבל ה"נובה" והן בקיבוצי וביישובי עוטף עזה, ויעקוב אחר המסע הארוך של הקורבנות לעבר החלמה.

תיעוד ממסיבת ה"נובה", ב-7 באוקטובר

על הסרט, אמר ברינגר: "בעקבות אירועי 7 באוקטובר, החל בישראל מרדף עיקש אחר האמת – משימה בעלת חשיבות היסטורית לתעד באופן עצמאי את מה שהתחולל, בייחוד כלפי נשים, במהלך יום הטרור הזה. הפרויקט הזה ילווה את המסע המורכב לבסס את העובדות ולעורר מודעות ברחבי העולם לשימוש באלימות מינית כנשק מלחמה".

אורלי אטלס-כץ, מנכ"לית ענני פרמאונט, אמרה:  בימים כתיקונם, סטודיו ענני מביא את הסיפורים והיוצרים הישראלים לצופים בישראל ובכל העולם. שום דבר לא הכין אותנו לאסון שקרה ב-7 באוקטובר, שהותיר אינספור קורבנות בגוף ובנפש, שקולם נדם וסיפורם לא יישמע לעולם".

"לעורר מודעות ברחבי העולם". בנואה ברינגר // צילום: יחסי ציבור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר