"זה מה שקורה כאשר נשים לוקחות את העניינים לידיהן": זוכת פרס אופיר תביים סרט על לוחמות קרקל

איילת מנחמי תחבור שוב לתסריטאית והשחקנית אלינור סלע, אשר כתבה את התסריט ל-"7 ברכות" • מדובר בפרויקט ישראלי- בינלאומי, כשהצילומים עתידים לצאת לדרך בסתיו 2024

מסע כומתה של הגדודים המעורבים אריות הירדן, קרקל, ברדלס ולביא. צילום: אורן בן חקון

הקולנוענית איילת מנחמי, יוצרת הסרט זוכה פרס אופיר "7 ברכות", תביים סרט אודות לוחמות השיריון מפלוגת "פרא", אשר לחמו במחבלי החמאס בהתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. אתר "דדליין" מדווח כי לצורך כך תחבור מנחמי שוב לתסריטאית והשחקנית אלינור סלע, אשר כתבה (יחד עם ריימונד אמסלם) את התסריט ל-״7 ברכות", הדרמה עטירת השבחים שיצאה לאקרנים השנה.

כאמור, הסרט עתיד לגולל את סיפורן של הלוחמות של מחלקת הטנקים הנשית בגדוד המעורב קרקל, שבבוקר שבת השחורה התמודדו מול עשרות מחבלים והיוו כוח חשוב בהבסת מחבלי חמאס בדרום רצועת עזה באותו היום. קרב זה נחשב לפעם הראשונה בהיסטוריה בה יחידה צבאית שמורכבת כולה מנשים לוקחת חלק בלחימה בשדה קרב. היוצרות הישראליות אמרו לדדליין כי הסרט יציג גם את אופן הקמתה של היחידה, כמו גם את הקשיים שעמדו בדרכן של הלוחמות הצעירות, שנאבקו על מנת לקבל יחס הוגן שוויוני כשל לוחמים גברים.

טנק ישראלי בגבול הרצועה, צילום: רויטרס

בהודעה מטעמן של מנחמי וסלע נכתב: "בין שלל סיפורי הגבורה הבלתי נתפשים של ה-7 באוקטובר, זהו אחד המיוחדים וההירואים שבהם. הוא מציג את שקורה כאשר נשים לוקחות את העניינים לידיהן, לאחר שגברים הטילו ספק בזכותן וביכולתן להלחם. הנשים הצעירות הללו עשו היסטוריה. פעמיים".

הסרט יופק על ידי "בלייברג אנטרטיינמנט", חברת ההפקות של אהוד בלייברג (שהפיקה בין היתר גם את הדרמה ״ביקור התזמורת״ אשר זכתה להצלחה רבה ולעיבוד תאטרלי בחו״ל) יחד עם רונן בן טל, ממפיקי "7 ברכות". מדובר בפרויקט ישראלי- בינלאומי, כשהצילומים עתידים לצאת לדרך בסתיו 2024.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר