העובדה ש"היוצר", אפוס מדע בדיוני חדש של הבמאי גארת' אדווארדס, מתהדר בוויזואליה מרהיבה - אינה מפתיעה במיוחד. גם סרטיו הקודמים של אדווארדס - "גודזילה" ו"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" - נראו מדהים.
מה שכן מפתיע, לעומת זאת, הוא לגלות שלצד הצלם המהולל גרג פרייזר - שמוכר מעבודתו עם אדווארדס ועם דיוויד פינצ'ר, ושצילם גם את שוברי הקופות "חולית" ו"באטמן" - עבד הפעם צלם ישראלי צעיר ואלמוני בשם אורן סופר, שזהו הפרויקט הראשון שלו עם אולפן גדול.
"אפשר להגיד שזכיתי בלוטו", אומר סופר בן ה־35 בראיון לכבוד עליית הסרט לאקרנים. "הכרתי את גרג פרייזר לפני כשבע שנים, אחרי שסיימתי את לימודי הקולנוע ב־NYU. התכתבתי איתו באופן רנדומלי באינסטגרם ונשארנו בקשר. הוא עקב אחרי הקריירה שלי ושם עלי עין. עבדנו יחד על פרויקטים קטנים במשך השנים. אפשר להגיד שהוא הפך למנטור שלי. ואז הוא פשוט התקשר 'אאוט אוף דה בלו' לפני שנתיים והזמין אותי לקחת חלק ב'היוצר'. בגלל עיכובי הקורונה נוצרה בעיה של לוח זמנים, וגרג היה צריך להתחיל לעבוד על 'חולית 2' בדיוק כש'היוצר' היה אמור להתחיל להצטלם, והוא נאלץ למצוא צלם שיהיה בשטח במקומו".
זה מסוג הדברים שחולמים עליהם.
"כן, לגמרי. אי אפשר לתכנן דבר כזה. לקבל טלפון מגרג זו תמיד התחלה של הרפתקה שאתה לא יודע איך היא תיגמר. בעיקר כשגרג התחיל לספר לי איך הוא וגארת' מתכננים לצלם את הסרט, כי זו שיטה מאוד ייחודית עבור סרט בתקציב ובסדר גודל כזה".
"היוצר", מותחן פעולה חובק עולם ששואב השראה מסרטים כמו "שליחות קטלנית", "בלייד ראנר" ו"אפוקליפסה עכשיו", מתרחש בעתיד הלא רחוק ומספר על מלחמה אדירה שמתחוללת בין בני האדם לבין מכונות. בניגוד לרוב שוברי הקופות שמופקים בימינו, מרבית צילומי הסרט לא התקיימו באולפן מול מסכים ירוקים ותפאורות דיגיטליות אלא בשטח, במדינות כמו תאילנד, נפאל וקמבודיה. כתוצאה מכך, למרות התקציב הצנוע יחסית שעמד לרשותו של אדווארדס - 80 מיליון דולר בלבד - "היוצר" ניחן בממדים עצומים ובמראות עוצרי נשימה.
"גארת' רצה לעשות סרט גדול בשיטות שבהן עושים סרט קטן", מסביר סופר. "הרעיון היה לחזור לספונטניות ולחופש שהיו לו כשהוא עשה את הסרט הראשון שלו, 'מפלצות', שהיה סרט עצמאי שהופק בתנאי גרילה - אבל שקנה המידה יהיה דומה לזה שהיה ב'רוג אחת' וב'גודזילה'. רצינו לצלם עם צוות כמה שיותר קטן וליהנות ממקסימום גמישות וחופש. למצוא את הנשמה ואת הסגנון הזה של האינדי. שהסרט ירגיש אמיתי ואותנטי ככל האפשר".
איך זה היה עבורך לשבת באולם הקולנוע ולצפות בסרט מהסוג הזה שאתה בעצם היית אחד היוצרים שלו?
"פשוט הזיה. גם הצילומים עצמם, כמובן, היו הזיה. לראות על הסט את כל התלבושות והאביזרים, לראות שחקנים רצים בשדות עם רובים ותחפושות של מדע בדיוני - זה באמת התגשמות של חלום שהתחיל כשהייתי בן חמש או שש וראיתי את 'מלחמת הכוכבים', ושהמשיך כשלמדתי קולנוע בתיכון ליאו בק בחיפה. הם עזרו לי להבין שקולנוע זה משהו שאפשר ללמוד ושאפשר להפוך את זה לקריירה. כבוד עצום עבורי להיות חלק מסרט כזה, ואני מקווה שזו רק ההתחלה".
