"חברה אמיתית שלנו": גילה אלמגור תקבל פרס ייחודי מטעם פסטיבל הקולנוע הגאה

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לקולנוע גאה, שיתקיים בין התאריכים 19 ל-28 באוקטובר ויתפרש במוקדים שונים ברחבי הארץ, יעניק אותות כבוד לאלמגור ולזוכת פרס אופיר אביגיל שפרבר

גילה אלמגור. צילום: קוקו

גילה אלמגור היא כלת פרס ישראל, הגברת הראשונה של הקולנוע הישראלי ובאופן כללי אייקון תרבות. כעת היא תקבל גם פרס על היותה אייקון. זה יקרה במסגרת הפסטיבל הבינלאומי ה-18 לקולנוע גאה TLVFest שיתקיים בין התאריכים 19 ל-28 באוקטובר. לצד אלמגור, שתקבל "פרס הוקרה לאייקון תרבות", יוענק גם פרס הוקרה לאשת הקולנוע והאקטיביסטית אביגיל שפרבר (זוכת פרס אופיר עם שרון לוזון על סרטה "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר").

מצעד הגאווה במצפה רמון, יוני 2023. צילום: יניב זוהר (ארכיון)

השנה יתרחב הפסטיבל ויתקיים בכמה מוקדים ברחבי הארץ: סינמטק תל אביב, מרכז תרבות אניס ביפו, סינמטק חיפה, סינמטק ראש פינה, סינמטק חולון, סינמטק ירושלים ובבית הגאה בבאר שבע. הוא ייפתח בטקס פתיחה חגיגי ב-19 באוקטובר, בו יוענק פרס אות ההוקרה המסורתי של הפסטיבל לשפרבר - צלמת, במאית ומפיקת קולנוע וטלוויזיה. עיקר פועלה החברתי הוא ייסוד "בת קול" - ארגון לסביות דתיות, וארגון "שב"ל" - תמיכה וחינוך לסובלנות בציבור הדתי.

ב-22 באוקטובר יקיים הפסטיבל את יום תעשיית הקולנוע הגאה, במסגרתו יוענק בטקס חגיגי פרס ההוקרה לאלמגור, שנדמה שאין מה להכביר עליה במילים ונחשבת לחברה ותיקה של קהילת הלהט"בק בישראל.

אביגיל שפרבר. צילום: נועה זני

יאיר הוכנר, מייסד ומנהל פסטיבל הקולנוע הגאה: "זהו כבוד גדול להעניק את אותות ההוקרה בפסטיבל לשתי יוצרות, נשים אמיצות ששינו כל אחת בדרכה את התרבות הישראלית ועשייתן הפכה את עולמנו למקום טוב יותר. גילה אלמגור היא אייקון ישראלי ובינלאומי. חברה אמיתית של הקהילה הגאה. אביגיל שפרבר היא קולנוענית אדירה ואקטיביסטית פורצת דרך. תרומתה לקהילה הלהט"בית בכלל ולנשים לסביות דתיות בפרט היא עצומה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר