"נקודת שוויון 3" הוא סרט שמיועד אך ורק למעריצים מושבעים של דנזל וושינגטון

החלק השלישי בטרילוגיה בכיכובו של וושינגטון הוא גם החלק הכי פחות חיוני והכי פחות מלהיב, ולעיתים התוצאה שניבטת מהמסך מזכירה פרק מנומנם בסדרת טלוויזיה

"נקודת שוויון 3". צילום: יח"צ

ב"נקודת שוויון 3" דנזל וושינגטון חוזר לסיבוב שלישי (ואחרון?) בתור רוברט מקול - איש ביון בפנסיה שמסייע לאזרחים חסרי ישע להשיג צדק מול עבריינים שונים (בדרך כלל על ידי זה שהוא הורג אותם).

נקודת שיוויון 3 הפרק האחרון טריילר רשמי. באדיבות פורום פילם

כפי שהיה בשני הסרטים הקודמים, גם הפעם הבמאי אנטון פוקוואה - שהפך לשותף היצירתי המרכזי של וושינגטון לאחר מותו בטרם עת של טוני סקוט - הוא זה שניצב מאחורי המצלמה, וכמו בפעמיים הקודמות, גם הסרט הנוכחי אלים בקטע סדיסטי.

עם זאת, החלק השלישי הוא גם החלק הכי פחות חיוני והכי פחות מלהיב בטרילוגיה, ולעיתים התוצאה שניבטת מהמסך מזכירה פרק מנומנם בסדרת טלוויזיה. האנרגיה נמוכה, העלילה דלילה וגם האקשן מופיע פחות מבדרך כלל.

הסיפור שולח את גיבורנו המזדקן לעיירת חוף קטנה באיטליה. לאחר שמשימה שאפתנית משתבשת באופן לא צפוי, מקול מוצא את עצמו על סף מוות, ורופא חביב אוסף אותו אל ביתו ומציל את חייו. מקול מתאושש לאיטו, ובזמן שהוא עושה זאת, הוא משוטט בעיירה, מתיידד עם התושבים החברותיים וסופג את "הקסם האיטלקי". אבל מובן שמישהו מוכרח להפריע ולהזכיר לו את ייעודו, והמישהו הזה הוא מאפיונר מרושע וחסר מעצורים שמבקש להשתלט על העיירה ולהפוך אותה לקזינו (או משהו בסגנון). האם מקול יצליח להשתמש בכישוריו המיוחדים והמאוד קטלניים כדי לשכנע אותו לשנות את דעתו?  

דנזל וושינגטון ב"נקודת שוויון 3: הפרק האחרון", צילום: באדיבות פורום פילם

דנזל הוא כמובן האטרקציה העיקרית כאן, ואם אתם נהנים לשהות במחיצתו (גם בזמן שהוא אינו עושה כלום) לא נראה לי שתסבלו יותר מדי. ההפקה אלגנטית ונאה לעין, ומקול מקבל סצנות רבות שבהן הוא מהרהר בעברו, מבצע חשבון נפש, מתמודד עם רגשות האשם ושותה תה בבית הקפה שבפיאצה המרכזית. אבל המהלך העלילתי צפוי עד דמעות ונעדר כל הפתעות (או מתח), וגם האיחוד של וושינגטון עם דקוטה פנינג, ששיחקה לצידו ב"נקמה בוערת" הקלאסי ושצצה כאן בתור סוכנת CIA בתחילת דרכה, אינו מוביל למקום מעניין במיוחד. למעריצים השרופים של דנזל וושינגטון בלבד.

"נקודת שוויון 3 - הפרק האחרון", ארה"ב 2023

ציון: 2.5

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר