"אנטומיה של נפילה" הוא המנצח הגדול של פסטיבל קאן | כל הפרסים

טקס חלוקת הפרסים של תחרות הסרטים הצרפתית הגיעה לסיומה • פרס הגראן פרי הוענק ל-"The Zone of Interest" • בפרס חבר המושבעים זכתה הדרמה הקומית הרומנטית "Fallen Leaves" • בפרסי השחקן והשחקנית הטובים ביותר זכו קוג'י יקושו ומרווה דיזדר

הזוכות הגדולות. ג'יין פונדה והבמאית הצרפתייה ז'סטין טרייה. צילום: אי.אף.פי

מהדורה חזקה ומעניינת במיוחד של פסטיבל קאן הגיעה לסיומה הערב (שבת) בטקס חלוקת הפרסים של התחרות הרשמית.

בפרס דקל הזהב זכה הסרט "אנטומיה של נפילה", של הבמאית הצרפתייה ז'סטין טרייה, שקיבלה את הפרס מידיה של השחקנית האמריקאית האגדית ג'יין פונדה. סרטה של טרייה הוא דרמה משפטית על סופרת מצליחה (סנדרה הולר), שעשויה להיות אחראית למות בעלה.

טרייה היא האישה השלישית בלבד שזוכה בפרס דקל הזהב ב-76 שנותיו של הפסטיבל, והבמאית הצרפתייה השנייה שזוכה בכבוד (אחרי שז'וליה דוקורנו קטפה את הפרס הגדול לפני שנתיים עבור "טיטאן").

חברי הדרמה הקומית-רומנטית Fallen Leaves, צילום: GettyImages

פרס הגראן פרי (הפרס השני בחשיבותו בתחרות) הוענק ל-"The Zone of Interest", סרט שואה מצמרר ועוכר שלווה של הבמאי היהודי-אנגלי ג'ונתן גלזר ("סקסי ביסט", "מתחת לעור"), שעוסק במפקד מחנה ההשמדה אושוויץ, רודולף הס, ובבני משפחתו, שגרים בסמוך למחנה.

בפרס חבר המושבעים (הפרס השלישי בחשיבותו) זכתה הדרמה הקומית הרומנטית "Fallen Leaves", של הבמאי הפיני הנפלא אקי קאוריסמאקי ("חוף מבטחים", "איש ללא עבר").

את פרס השחקן הטוב ביותר קטף קוג'י יקושו, עבור תפקידו בדרמה המלנכולית והעדינה "ימים מושלמים", של הבמאי הגרמני הוותיק וים ונדרס ("מלאכים בשמי ברלין"). ונדרס בן ה-77 הציג בפסטיבל גם סרט תיעודי בתל ממד בשם "אנסלם".

הבמאי טראן אן הונג,

פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק למרווה דיזדר עבור תפקידה ב"About Dry Grasses", האפוס החדש של הבמאי הטורקי המוערך נורי בילה ג'יילאן ("היו זמנים באנטוליה").

פרס הבמאי הטוב ביותר הוענק ל-טראן אן הונג, עבור הסרט "The Pit au Feu", ואילו פרס התסריט הטוב ביותר הוענק ליוג'י סקמוטו, עבור "מונסטר", של הבמאי היפני הירוקאזו קורה-אדה ("המשפחה שלי").

ידיים ריקות

סרטים מדוברים שיצאו מהתחרות בידיים ריקות כוללים את "May December", מלודרמה פרוורטית של טוד היינס עם ג'וליאן מור ונטלי פורטמן, שנרכשה בידי נטפליקס עבור סכום של 11 מיליון דולר; "Asteroid City" עטור הכוכבים, של ווס אנדרסון, שקיבל ביקורות מצוינות; ו"The Chimera", של הבמאית האיטלקייה אליס רורוואכר, שהתקבל בהתלהבות רבה בידי הקהל.

סרטים בולטים נוספים שהוקרנו מחוץ לתחרות במהלך הפסטיבל כוללים את "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", הפרק החמישי בסדרת ההרפתקאות האהובה (שלמרבה הצער, התקבל בחוסר התלהבות בידי המבקרים) ו"Killers of the Flower Moon", סרטו החדש של מרטין סקורסזה, שהימם את הריביירה הצרפתית (ושיעלה בבתי הקולנוע ובשירות הסטרימינג של אפל בסתיו הקרוב).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר