סרטים ב-15 שקלים בלבד: הבשורה לחובבי קולנוע ישראלי ברחבי העולם

לכבוד יום העצמאות, ארכיון סינמטק ירושלים יוצא בפרויקט מיוחד שמטרתו להנגיש 75 סרטים בולטים מכל הזמנים, במטרה להגיע אל הקהל הרחב והבינלאומי • כל הפרטים

"חולות לוהטים", צילום: באדיבות יוטה נוסבאום

בשורה משמחת לחובבי הקולנוע הישראלי ברחבי העולם: לכבוד יום העצמאות, ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים יוצא בתוכנית ייחודית שתנגיש 75 סרטים ישראליים באינטרנט.

המטרה היא להגיע לקהילות יהודיות, לקהילות ישראליות ולקהל הרחב במקומות שונים ברחבי העולם, ולאפשר להם לצפות ב-75 סרטים בעלות של 15 שקלים לסרט במשך חודש שלם סביב יום העצמאות ה-75 למדינה.

"שחור", צילום: באדיבות חנה אזולאי הספרי ושמואל הספרי

הפרויקט כבר החל והוא יימשך עד ה-17 במאי. למרות שרוב הסרטים מוגבלים גיאוגרפית בשל חוזי הפצה בינלאומיים של בעלי הזכויות, לכבוד יום העצמאות התקבלו בארכיון הסרטים האישורים המיוחדים על מנת לאפשר את צפייתם באופן נגיש ונוח ממערכות המדיה הביתיות, עם כתוביות באנגלית או בעברית.

אז מה בעצם בתוכנית? סרטי קולנוע בולטים וזוכי פרסים כגון "סאלח שבתי", "שחור" ו"הלהקה" לצד סרטים שלא זכו לחשיפה נרחבת בישראל או לא הוצגו כלל בעולם, ביניהם "חולות לוהטים". בנוסף, יהיו זמינים סרטים ישראליים שהארכיון ביצע עבורם עבודת רסטורציה מקצועית בליווי הבמאים או הצלמים דוגמת "אוונטי פופלו", "עטאש" ו"עיניים גדולות".

"סאלח שבתי", צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

"כחלק ממאמצי השימור וההנגשה של הקולנוע הישראלי, אנחנו מציגים לקהל הרחב ברחבי העולם את מיטב היצירה המקומית לכבוד יום העצמאות. סרטי הקולנוע הזמינים לצפייה באתר הארכיון, המוכרים יותר והמוכרים פחות, מייצגים את הסיפור של הקולנוע הישראלי מראשיתו ועד היום, והם ללא ספק דרך מצוינת לחגוג עצמאות ולהכניס לבית הצופה את האווירה הישראלית, גם אם הוא רחוק ממנה עשרות קילומטרים", אומר מנכ"ל סינמטק ירושלים רוני מהדב לוין.

"עיניים גדולות", צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר