נגד חרם האמנים על יו"ש: סרט חדש מצטלם בשומרון

על רקע הקריאה של אמנים רבים להחרים את הקרן, בימים אלה מצולם סרט ביישובים נופים ואלקנה, שעוסק ביחסים שבין החברה החרדית לחילונית • "הסרטים של הקרן מאפשרים יצירה אותנטית, ומספרים את הסיפור הייחודי של האזור ושל החברה הישראלית", אמר יוסי דגן

רני בלייר ויוסי דגן על הסט, צילום: רועי חדי

נגד חרם האמנים על יו"ש: סרט מסקרן במיוחד של קרן קולנוע שומרון בשם "מעצר בית", שאותו יוצרים אריאל וייסברוד ויוסי מאירי, מצולם בימים אלו ביישובים נופים ואלקנה שבשומרון.

בסרט משתתפים אסף מור בתפקיד הראשי, רני בלייר, עמי ויינברג, מוריס כהן, נועם שנהב ואלון נוימן, והוא מופק על ידי חברת ההפקות "מדיה בולוורד". במרכז הסרט - מני, יוצא בשאלה מבית חרדי, שמואשם בפשע שהוא לא ביצע ונשלח למעצר בית אצל הוריו החרדים בשומרון. הסרט מתאר את ההתמודדות של שני הצדדים, ומתוך ביתם של הוריו מני נלחם על חפותו נגד כל הסיכויים, ומנסה לאחות את הקרעים במשפחה - שהיא כרגע הדבר היחיד שנותר לו.

העובדה כי השחקנים והיוצרים מצלמים את הסרט בשומרון אינה מובנת מאליה. לאחר פסטיבל הסרטים של קרן קולנוע שומרון שהתקיים באריאל, יוצרים רבים קראו לחרם על הקרן. עשרות יוצרים שמזוהים עם השמאל טענו כי קרן הקולנוע "מלבינה את הכיבוש". בשומרון הגיבו לטענות אלו בזעם, ואמרו כי "מדובר בגזענות פוליטית ובסתימת פיות".

בשבוע שעבר הגיעו השחקנים לאלקנה ולנופים, כמו גם ליישובים נוספים בשומרון. "אנחנו מאוד שמחים לצלם את הסרט באלקנה, בנופים וביישובים נוספים, ושמחים בתמיכה של קרן קולנוע שומרון בסרט, ובאמונה הגדולה שלהם ביצירה הזו וביצירות אחרות", אמר במאי הסרט, גל גינוסר.

בסרט, לדבריו, "היחסים המורכבים בין החברה החרדית לזו החילונית באים לידי ביטוי בסיפורה של משפחה אחת. העבודה שלנו עם התושבים היתה מקסימה, אנשים עזרו לנו באופן שהדהים אותנו וחימם לנו את הלב, מכל הבחינות. האנשים כאן באמת מאמינים בעשייה הקולנועית שאנחנו מביאים לפה".

לדברי יוסי דגן, ראש המועצה האזורית ויו"ר הקרן: "הסרטים של הקרן מאפשרים יצירה אותנטית וייחודית ומספרים את הסיפור הייחודי של האזור ושל החברה הישראלית, אנחנו נמשיך ליצור קולנוע איכותי שמביא סיפורים שטרם סופרו".

"אנחנו שמחים לארח אצלנו את המשתתפים ואת היוצרים של הסרט", אמרה אסתר סילם אלוש, מנכ"לית הקרן. "כל אחד מהם מביא את העולם שלו, ואני בטוחה שהתוצאה תהיה יצירה ייחודית ומרגשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר