"בגלל סצנות עירום של קטינים": כוכבי "רומיאו ויוליה" מגישים תביעת ענק

ליאונרד ויטינג ואוליביה האסי, שגילמו את הדמויות הראשויות בסרט מ-1968, תובעים מהאולפן שהפיק אותו חצי מיליארד דולר • לטענתם, הם צולמו בעירום ללא ידיעתם כשהיו בני 15 ו-16, ובניגוד להבטחת הבמאי

ליאונרד ויטינג ואוליביה האסי, ב-1968, צילום: איי.פי.

יותר מ-54 שנים לאחר צאת הסרט "רומיאו ויוליה" מ-1968 של הבמאי האיטלקי פרנקו זפירלי, ושני כוכביו הגישו אתמול (שלישי) תביעה בסך 500 מיליון דולרים נגד האולפן שהפיק אותו, בטענה כי הם נוצלו מינית בעת הצילומים.

על פי התביעה שהגישו, ליאונרד ויטינג בן ה-72 ואוליביה האסי בת ה-71, שהיו בני 16 ו-15 (בהתאמה) בעת הצילומים, באולפני פרמאונט גם הפיצו תמונות עירום של קטינים מתוך הסרט, שבו האסי חשפה את החזה שלה וויטינג חשף את ישבנו, זאת בניגוד להבטחתו של זפירלי, שהלך לעולמו ב-2019 בגיל 96 (ושהיה מועמד לפרס האוסקר על בימוי הפרויקט), שהסרט לא יציג עירום בתוצאה הסופית, מכיוון שבזמן הצילומים נעשה שימוש בבגדים בצבע עור.

ויטינג והאסי, ב-2018, צילום: איי.פי.

למרות זאת, כך טוענים השניים (שזכו בפרס גלובוס הזהב על תפקידיהם), זפירלי עודד אותם, לכאורה, בימים האחרונים לצילומי הסרט לבצע את סצנת העירום בחדר המיטות עם איפור גוף, אחרת "הסרט ייכשל". בסופו של דבר, כך טוענים השחקנים, הם צולמו בעירום ללא ידיעתם, לאחר שהם פירשו לא נכון את המיקום של המצלמה.

עוד עולה מהתביעה כי החשיפה הגופנית של השניים גרמה להם לחוות ייסורים מנטליים ולחץ רגשי בעשורים שחלפו מאז עלה הסרט לאקרנים, וכי הם הפסידו עבודות רבות בעקבות צילומי העירום שלהם.

"מה שנאמר להם ומה שקרה בסופו של דבר הם שני דברים שונים", נמסר מצד המנהל העסקי של ויטינג והאסי, טוני מרינוצי. "הם סמכו על זפירלי. כשחקנים בני 16, הם סמכו עליו שהוא לא יפר את הביטחון שהיה להם בו. פרנקו היה החבר שלהם, ובכנות, בגיל 16, מה אפשר היה לעשות? אין אפשרויות. לא היה אז #MeToo".

סצנה מתוך "רומיאו ויוליה":

חשוב לציין כי בריאיון שהאסי העניקה ב-2018 למגזין "וראייטי" לרגל שנת ה-50 לצאת הסרט (המבוסס על המחזה האגדי של ויליאם שייקספיר), אמרה כי סצנת העירום הייתה "הכרחית", וכי זה היה רגע משמעותי בתולדות הקולנוע האמריקני. "אף אחד בגילי לא עשה זאת קודם לכן", אמרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר