"אווטאר": נחשפו פרטי עלילה מפתיעים לסרט השלישי

רק לאחרונה עלה לאקרנים "אווטאר: דרכם של המים", הסרט השני והמצופה בסדרה, וכבר כעת מתחילים להגיע פרטים על עלילתו של סרט השלישי, שצפוי להגיע לקולנוע בשנה הבאה

"אווטאר: דרכם של המים", צילום: AP

עד עכשיו, בשני סרטי "אווטאר" הראשונים, הוצגו החייזרים מגזע הנאבי כטיפוסים אציליים ושוחרי שלום שחיים בהרמוניה עם הטבע; הם היו חביבים ורגועים שמרימים כלי נשק ונוקטים באלימות רק אם באמת אין ברירה (במילים אחרות, כשבני האדם פולשים לשטחי המחיה שלהם על כוכב הלכת פנדורה).

"אווטאר: דרכם של המים", צילום: יח"צ

בסרט המקורי מ-2009 היו אלה בני שבט היערות שאימצו לחיקם את בן האנוש ג'ייק סאלי, ואילו ב"אווטאר: דרכם של המים" החדש ערכנו היכרות רטובה למדי עם שבט נאבי שמתחבר יותר לאוקיינוסים. אבל איזה שבט נפגוש ב"אווטאר 3", שיגיע לקולנוע בדצמבר 2024? זו בהחלט שאלה בוערת - וביותר ממובן אחד.

• מיד עם צאתו: ביקורות מעורבות לסרט ההמשך ל"אווטאר"

מתוך "אווטאר: דרכם של המים", צילום: באדיבות פורום פילם

בראיון לתוכנית הטלוויזיה הצרפתית "20 דקות", חשף הבמאי-יוצר ג'יימס קמרון שהנאבי שיוצגו בסרט השלישי בסאגת המדע הבדיוני שוברת הקופות יהיו משבט האש. אולם מעבר ליסוד החדש, שללא ספק ישפיע על המראה והיכולות של החייזרים הכחלחלים (כמו ששבט המים ניחן בכישורי שחייה וצלילה מרשימים), הנאבי הלוהטים ייבדלו מקודמיהם גם באופי, וייתכן מאוד שהם יהיו מרושעים.

ג'יימס קמרון, צילום: REUTERS

"'אווטאר 3' יחקור תרבויות שונות מאלה שהצגתי בסרטים הקודמים", הסביר קמרון בראיון. "האש תיוצג על ידי 'אנשי האפר'. אני רוצה לחשוף את הנאבי מזווית אחרת, מפני שעד עכשיו רק הראיתי את הצדדים הטובים שלהם".

הבמאי המשיך ואמר כי "בסרטים המוקדמים, נתתי דוגמאות שליליות מאוד לבני אדם, ודוגמאות טובות מאוד לנאבי. בסרט הבא נעשה את ההיפך, נחקור עולמות חדשים וגם נמשיך את הסיפורים של הדמויות הראשיות. אני יכול להגיד שהחלקים האחרונים יהיו הכי טובים. הסרטים הראשונים היו ההקדמה שערכה את השולחן לקראת המנה העיקרית", סיכם הקולנוען הקנדי בן ה-68.

"אווטאר 2: דרכם של המים", צילום: יח"צ

ומה באמת יקרה אחרי "אווטאר 3", שכבר צולם במקביל לסרט השני? אף שמטרת-העל של קמרון היא לשחרר חמישה סרטים בסדרה, "אווטאר 4" ו"אווטאר 5" (שככל הנראה יתרחש על כדור הארץ) טרם הוכרזו רשמית.

גורל ההמשכונים האחרונים תלוי למעשה בהצלחת הסרט השני והשלישי, אבל כפי שזה נראה כרגע, כש"דרכם של המים" מתגאה בהכנסות של כמעט מיליארד וחצי דולר ברחבי העולם לאחר פחות משלושה שבועות על המסכים, נראה שהדרך חזרה לפנדורה סלולה ובטוחה מתמיד.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר