טום קרוז מסתבך: ישראלים תובעים את יוצרי "אהבה בשחקים: מאווריק"

אלמנתו ובנו של אהוד יונאי, שכתבה שפרסם ב-1983 היוותה את הבסיס לעלילת הסרט המקורי, דורשים לקבל פיצויים מהאולפן שהפיק את סרט האקשן החדש • לטענתם, "פרמאונט" הפרו במכוון את זכויות היוצרים שלהם

הפקת "טופ גאן - מאווריק" מסתבכת בתביעה (תמונה להמחשה), צילום: אי פי

בזמן שיוצרי "אהבה בשחקים: מאווריק" חוגגים את ההצלחה הפנומנלית בקופות של הסרט, שמאז שיצא לפני כשבוע הכניס כ-550 מיליון דולר ברחבי העולם (כמעט 300 מיליון מתוכם בארה"ב בלבד), הם נאלצים כעת להתמודד עם צרה גדולה שנופלת להם על הראש: תביעה.

על פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, "פרמאונט", אולפן הסרטים שהפיק את הסרט החדש וגם את המקור שלו משנת 1986, מתמודד עם תביעה שהוגשה נגדו היום (שני) על ידי שוש ויובל יונאי, אלמנתו ובנו הישראלים של אהוד יונאי שהלך לעולמו ב-2012, שעלילת הסרט המקורי התבססה על מאמר שכתב ב-1983, שסיפר על טייסים והחוויות שלהם בחיל הים האמריקני, ושהתמקד בשתי דמויות שהפכו בהמשך ללב הסרט – פיט מיטשל (שאותו גילם טום קרוז, שגם מככב ב"מאווריק") וניק בראדשו. יש לציין כי "פרמאונט" רכשו את הזכויות למאמר שיונאי פרסם מיד לאחר צאתו, והוא אפילו קיבל על כך קרדיט בסרט עצמו.

לטענת משפחת יונאי, אולפן הסרטים הפר את זכויות היוצרים של אהוד, לאחר שהפיצו את הסרט מבלי שרכש מהם את הזכויות, שחזרו אליהם בינואר 2020 – יותר משנתיים לפני צאת "מאווריק" לאקרנים. בתביעה שהוגשה לבית המשפט בלוס אנג'לס, משפחת יונאי טוענת כי כשבועיים לפני צאת הסרט, הם שלחו מכתב בקשה להפסקת פעילות לצמיתות עם האולפן – מהגדולים בהוליווד – אך זה התעלם ממנו במכוון. כעת, הם מבקשים לקבל פיצויים בדמות מהכנסות הסרט, שכאמור הפך ללהיט ענק – ואף למנוע הפקת סרטי המשך נוספים שלו.

עוד טוענים שוש ויובל כי הסרט היה מוכן רק ב-8 במאי 2021, יותר משנה מאז שהזכויות חזרו לידיהם. מנגד, ב"פרמאונט" דחו את הטענה ואמרו כי הסרט היה מוכן זמן רב עוד קודם לכן. ראוי להזכיר כי צילומי "מאווריק" החלו במאי 2018, והסרט עצמו היה אמור לעלות לאקרנים ביולי 2019, אך אז צאתו נדחתה ליוני 2020 על מנת לצלם כמה סצנות נוספות. בהמשך, בשל מגפת הקורונה, הפצת הסרט נדחתה מספר פעמים בכשנתיים נוספות.

ב"פרמאונט", כמובן, דחו את הטענות – ולנו נותר רק לראות אם הסרט באמת ירד בקרוב מהמסך הגדול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר