אוהבים את ניקולס קייג'? את הסרט הזה אסור לכם לפספס

הכוכב ההוליוודי מגלם את עצמו בקומדיית האקשן ""משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק", וסוף-סוף חוזר להפגין את מלוא כישרונו

קייג' ב"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק"

ניקולס קייג' חוזר. לא שהוא עזב, חלילה. בכל זאת, עם ממוצע של חמישה-שישה סרטים בשנה, מדובר באחד השחקנים החרוצים והעסוקים ביותר בהוליווד. אבל לראשונה זה זמן רב, השחקן הפרוע בן ה־58 - שזכה באוסקר באמצע שנות ה־90 על תפקידו כתסריטאי אלכוהוליסט ב"לעזוב את לאס וגאס" - סוף־סוף זוכה שוב בכבוד שמגיע לו.

בשנה שעברה הוא כיכב ב"פיג" - דרמה עצמאית קטנה ומרשימה, שהזכירה לכולם עד כמה קייג' יכול להיות מדהים ומרגש כאשר נותנים לו תפקיד שהולם את מידותיו. כעת, הקאמבק נמשך במלוא העוצמה עם "משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק", קומדיית אקשן מבדרת ומלאת מודעות עצמית שתעלה מחרתיים בבתי הקולנוע, ושבה קייג' מגלם את עצמו (או גרסה מוקצנת של עצמו, לפחות). אם אתם נמנים עם אוהביו של קייג' ושל הסרטים הקלאסיים הרבים שבהם השתתף, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להחמיץ את זה.

אין בכך לומר שקייג' הגיב בהתלהבות כאשר הבמאי טום גורמיקן הציע לו את התפקיד. "לא רציתי שהדמות שלי תהיה כמו משהו שלקוח ממערכון של 'סאטרדיי נייט לייב'", אמר לאחרונה בראיון ל"רולינג סטון". "התפקיד הזה הפחיד אותי, אבל אני מאמין שכל עוד הדבר לא פוגע בך או בסביבה שלך, אתה צריך ללכת לקראת הדברים שמפחידים אותך, ככה אולי ייצא שתלמד משהו".

בסרט החדש קייג' מגלם שחקן מוערך בעברו, שנאלץ להשתתף בכל סרט שמוצע לו כדי לשלם את החובות העצומים שהצטברו אצלו בעקבות שורה לא קצרה של מערכות נישואים כושלות, ובעקבות שנים רבות של חיים נהנתניים ובזבזניים בטירוף (עד כאן - הכל נכון גם במציאות).
לכן, כשהסוכן שלו (ניל פטריק האריס) מציע לו מיליון דולר כדי לבלות באחוזתו של גנגסטר ספרדי (פדרו פסקל, "נרקוס"), שמעריץ את קייג' ואת סרטיו, הוא מגיב בחוסר חשק, אבל מסכים. מפה לשם, שני סוכני FBI (טיפאני האדיש ואייק ברנהולץ) מגייסים אותו כדי שיעזור להם להפיל את הגנגסטר, ומובן שהכל מסתבך.

כדי להפוך את העניינים לעוד יותר הזויים, לאורך כל הסרט קייג' מנהל שיחות משעשעות ומשפילות עם גרסה צעירה שלו, שמבוססת על הפרסונה הציבורית שלו בתחילת שנות ה־90, וכמובן תמצאו כאן גם עשרות רפרנסים לסרטיו הידועים יותר (כמו "עימות חזיתי", "אוצר לאומי" ו"קון אייר"), והידועים פחות (כמו "איש הקש", "המנדולינה של קפטן קורלי" ו"Guarding Tess").

"מאוד שמחתי לחזור לעשות קומדיה", אמר קייג' ל"רולינג סטון", "אבל החלק האהוב עלי היה לשחק את הגרסה הצעירה והאבסורדית של עצמי. הגרסה הזו מבוססת על הופעה טלוויזיונית שעשיתי בתוכנית אירוח באנגליה כדי לקדם את 'לב פראי'. הייתי מגוחך לחלוטין אז. אני לא אוהב את הבחור הצעיר הזה. הוא שחצן ובלתי נסבל. חשבתי שזה יהיה מושלם שהגרסה הזו של ניק קייג' תהיה זו שתצוץ ותתעלל בגרסה העכשווית והפחות מצליחה של ניק קייג'".

באופן משמח, חזרתו של קייג' למרכז הבמה גם תורמת להערכה מחדש של רבים מהסרטים שעשה בעשור האחרון, ומסייעת לתקן את הנזק שנגרם עקב הפיכתו לפאנץ'־ליין אינטרנטי שהוליד אלפי ממים.

"אנשים חושבים שלא היה אכפת לי מהסרטים שעשיתי בתקופה הזאת, אבל זה לא נכון. היה אכפת לי מאוד. אני חושב שחלק מהתפקידים שעשיתי בתקופה הזאת הם מהטובים ביותר שעשיתי. 'פיג', 'מנדי', 'פקד מושחת', 'ג'ו', וגם הסרט החדש, כמובן. אין לי בעיה להשוות כל אחד מהסרטים האלה לדברים שעשיתי בשלושת העשורים הראשונים של הקריירה שלי", סיכם קייג'.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר