מיקה בן שאול מוציאה ספר חדש ולא מפחדת מנושאים קשים

ב"כספר פתוח" מתארת המשוררת והשחקנית צמיחה מתוך כאבי חיים עמוקים והפעם מזווית בוגרת ושלמה יותר • "דיכאון זה לא משהו שהרבה מסוגלים להסתכל לו בעיניים מבלי לחשוש לגבי עצמם" • צפו בווידאו הספוקן וורד

"מתרגשת לפגוש עיניים וקהל". בן שאול, צילום: גיל חיון

"את לא מבינה

עד כמה החזרת בי אמונה

כשהתעקשת בי להאמין

כי תראי אותי היום

מחייכת שוב

מאוזנת

בשלום אפילו עם הכדורים"

מתוך "למורש", "כספר פתוח" מאת מיקה בן שאול.

במוצ"ש ה-3.7.21 תשיק השחקנית והמשוררת מיקה בן שאול, יוצרת המופע "לסביהונסט" ובעלת עמוד השירה "שירי מיקה", ספר שירים שלישי במופע שירה מדוברת.

ב"כספר פתוח" מיקה מתארת את צמיחתה האינסופית מתוך כאבי החיים והפיכתם לאור, אך הפעם מזווית בוגרת ושלמה יותר. הספר עוסק בהתמודדותה האישית של המשוררת עם מחלת המאניה דיפרסיה, ומתאר באומץ את מסעה האישי, בו היא נשארת שלמה, גם כשאינה זורחת או מוארת.

בספר נוגעת בן שאול במגוון רחב של נושאים – אהבת נשים, נשיות, התמודדות עם הטרדות מיניות, דיכאון, שיגעון, ריפוי וארס פואטיקה. לצד שירי מנטרות אישיים וקצרצרים, קיימים בספר גם שירים בעלי מבנים מורכבים ובעלי שפה ריאליסטית. לצד אלה, ניתן גם למצוא בספר כמה שירים בעלי מבנה חריזה וחזרה יותר קלאסיים.

"דיכאון זה לא משהו שהרבה מסוגלים להסתכל לו בעיניים מבלי לחשוש לגבי עצמם", מספרת מיקה בשיר "למורש".

ספוקן וורד של מיקה בן שאול

"זהו שיר המוקדש לאלה שנשארים ללטף את השדים, גם כשהכל קורס", היא מבארת את משמעות השיר. "זהו שיר על חברות אמת ועל תקווה. זהו שיר ניצחון שקט על המפלצות של הנפש.

"מתרגשת לפגוש עיניים וקהל בהופעה ראשונה מזה למעלה משנה. במופע הכי חשוף עד כה, אפרוש את נפשי כמפה ואחמול עליה ביחד עם כל מי שיבחר להגיע. מתרגשת לחלוק את מסעי, ולהראות דרכו עד כמה כולנו דומים. עד כמה כולנו אחת".

ב-2016 יצרה מיקה בן שאול את המופע "לסביהונסט", מופע שירים ומערכונים מקוריים על נשים שאוהבות נשים, בהפקת רעות נגר, שבו היא משחקת בתפקיד ראשי. המופע, אשר מיצב את מיקה כדמות מרכזית בקהילת הלהט"ב הישראלית, התחיל בתיאטרון הגאה, עבר לתיאטרון "הבימה" והמשיך לתיאטראות בכל רחבי הארץ. באותה שנה היא גם החלה לפרסם שירים פרי עטה בעמוד בשם "שירי מיקה" וצברה קהל אוהדים שכולל גם שמות מוכרים כמו אורנה בנאי, שני כהן, מארינה מקסימיליאן, שירי מימון ועוד. ספרה הראשון, "בואי לעמוקים" ובו אסופה משירים אלה, יצא לאור באותה שנה. ב-2019 יצא לאור ספרה השני, "בטחי בקולך".

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר