הסופרת והעיתונאית תמר גלבץ הלכה לעולמה בגיל 65

גלבץ נפטרה לאחר מאבק של 22 שנים במחלת הסרטן • היא נודעה בכתיבה החיונית והשנונה וכן פרסמה שלושה ספרים • בעבר כתבה ב"הארץ" וב"מעריב"

תמר גלבץ, צילום: אריק סולטן

הסופרת והעיתונאית תמר גלבץ הלכה היום (שלישי) לעולמה בגיל 65 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. גלבץ נודעה בכתיבה החיונית והשנונה שלה, שתיארה חיים של אישה תל אביבית שהשיקו בנקודות רבות לחייה שלה. גלבץ פרסמה שלושה ספרים: "את בתקופה טובה", "מקופלת" שהיה מועמד גם לפרס ספיר ו"המתים והחיים מאוד". ספר רביעי צפוי לראות אור באביב הקרוב.

היא נולדה בתל אביב בשנת 1957 ובגיל שלוש עברה משפחתה לבאר שבע, ומאוחר יותר לחיפה. היא למדה קולנוע וספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב וכתבה ב"הארץ", ב"העיר", ב"כל העיר", ב"חדשות" ולבסוף ב"מעריב״, שם הייתה בין השאר מבקרת הטלוויזיה, עורכת המשנה של מוסף "סופשבוע" ממקימי מוסף "תרבות מעריב", שבו כתבו באותה תקופה כותבים כמו דוד אבידן, אסף ציפור, אתגר קרת, מאיר ויזלטיר ומנחם פרי. בנוסף היא כתבה את אחד מפרקי העונה הראשונה של הסדרה "פלורנטין" ששודרה בערוץ 2 וכן ערכה את תוכנית התרבות "המעגל הקטן".

הסרטן התגלה אצל גלבץ בשנת 2000, כשבתה היתה בת שנתיים. לאחר מכן פוטרה ממעריב ונפרדה מבן זוגה, המוסיקאי והמפיק רונן בן טל, אחרי זוגיות של 20 שנה.

הספר "את בתקופה טובה" (2004), עוסק באישה שחולה בסרטן, מפוטרת מעבודתה והפסיכולוג שלה נוסע לשווייץ כדי לטפל באשתו החולה. הספר השני, "מקופלת" (2006), עוסק בפרידה בין בני זוג אחרי 20 שנה. את ספרה השלישי, "המתים והחיים מאוד" (2012), היא כתבה בעקבות מות אמה, כשני עשורים לאחר מות אביה. שלושת הספרים זכו להערכה ביקורתית וביססו את מעמדה כסופרת המתארת חיים עירוניים בקול שנון ומלא תנופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר