"יש תקווה בהעלאת הצגה שיש בה שחקנים ערבים ויהודים שעובדים יחד"

בתום הפוגה מאז השבעה באוקטובר, השחקנית רוני שטקלר חוזרת לבמה עם ההצגה "דרכון מנגאלי": "נחוץ דווקא בימים כאלו"

ההצגה החדשה. צילום: דוד דקל

ב־5 באוקטובר חגגה השחקנית רוני שטקלר עם שאר היוצרים והשחקנים של ההצגה "דרכון מנגאלי" את סיום פסטיבל עכו לתיאטרון אחר.

המחזה השנון, שעוסק במציאות הכאוטית והמורכבת של ישראל 2023, כפי שכתב אותה עלא דקה, שחקן ערבי־ישראלי שגם משחק בהצגה, זכה בפרס המחזה הטוב ביותר בפסטיבל והפך לאחד מהשמות החמים והמדוברים ביותר.

את המחזה ביימה ברגישות ליאור זכאי, ושיחקו בו לצד דקה חנה אזולאי הספרי, שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר, שטקלר, שזכתה בפרס השחקנית המבטיחה בזכות תצוגת משחק מרשימה, וזאב שמשוני. יומיים לאחר מכן פרצה המלחמה, ששיתקה את כולנו, וכעת מנסים גם חברי ההצגה לחזור לבמה.

"שבוע לפני הפסטיבל קיבלתי שיחת טלפון מליאור הבמאית, ששאלה אותי אם אני יכולה לקפוץ להחליף שחקנית בהצגה", מספרת רוני, "למדתי את הטקסט ביומיים, ותוך שבוע עלינו על הבמה בעכו".

ההצגה עוסקת בנושאים כמו זהות, מדינה ולאום, ויומיים לאחר מכן פורצת מלחמה שטורפת את כל הקלפים.

"ההצגה משכה קהל רב, קיבלנו ביקורות טובות והיתה תחושה שזו רק ההתחלה. קיווינו שההצגה תמשיך לרוץ בארץ, התחלנו לתכנן את המסע שלנו, אבל יומיים אחרי הגיע 7 באוקטובר ובבת־אחת העולם השתנה".

עולם התרבות נמצא במגמת חזרה לאולמות, וגם ההצגה "דרכון מנגאלי" תחזור לתיאטרון יפו, התיאטרון הערבי־עברי, ב־22 בינואר וב־8 וב־15 בפברואר.

"הבנו שמצאנו את הבית שלנו בתאטרון יפו", אומרת שטקלר. "יש תקווה בהעלאת הצגה שיש בה שחקנים ערבים ויהודים שעובדים יחד, במיוחד בימים כאלה, כשבחוץ יש רוחות רעות של פלגנות והסתה. בחדר החזרות אין לזה קיום, כולנו באותה הסירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר