מתוך "ערוגת בארי". צילום: חיים יפים ברבלט

צפו: שברי החיים שנאספו מהבתים ההרוסים בקיבוץ בארי

"ערוגת בארי" היא תערוכה חדשה המורכבת מצמחים שנאספו בין ההריסות ומתעדים את מה שהיה ואיננו עוד • את הפרויקט אוצרת ניבי להבי, מעצבת ויוצרת שב-7 באוקטובר נרצח חברה שחר צמח מהקיבוץ

סיפורן של משפחות מקיבוץ בארי, שחוו את התופת ב-7 באוקטובר, מגיע למוזיאון, והפעם בדרך שונה ומקורית: דרך הצמחים שנותרו בבתיהן לאחר השבת השחורה, שהפכו למיצב אמנותי המספר סיפור מטלטל ומצמרר.

העציץ של מני ואיילת גודארד, צילום: ניבי להבי

במוזיאון הרצליה נפתחה התערוכה המיוחדת "ערוגת בארי" שמורכבת מצמחים שנאספו בין הבתים ההרוסים בקיבוץ ומתעדים ללא מילים את מה שהיה ואיננו עוד. לצד המיצב עצמו מצורף במגדיר הצמחים מאפייניו של כל צמח, סיפור המשפחה והבית שמהם הגיע וכן האופן שבו נאסף.

העציץ של זוהר ודור הררי, צילום: ניבי להבי

את הפרויקט אוצרת ניבי להבי, מעצבת ויוצרת שב-7 באוקטובר נרצח חברה שחר צמח מקיבוץ בארי. שחר היה בעלה של עפרי לוי צמח, אשר ליוותה את הפקת התצוגה. יחד מספרות השתיים: "בביקורנו הראשון בקיבוץ בארי, כחודש אחרי הטבח, התהלכנו בין הבתים ההרוסים ורק קול הצעדים שלנו על שברי הרעפים המפויחים נשמע בחלל. בתוך האבק והפיח, הצמחים היו כתמי הצבע היחידים שזיהינו.

העציץ של ויויאן סילבר, צילום: ניבי להבי

"חלק מהצמחים נותרו ניצולים יחידים מהשריפה, אך מסביב לכמה מהבתים נותרו גינות מוריקות שלמות, כמו עוטפות את הבית שקרס - עדות לקשר האיתן בינן לבין תושבי הבית שטיפחו אותן. אספנו את השברים ואת הצמחים. ביקשנו להחזיק את הניגוד שבין המפוחם, ההרוס והמת, ובין הירוק והחי, ולחבר אותם לסיפור אחד של בית, של משפחה, של קיבוץ".

רעפים מפויחים מבארי, צילום: ניבי להבי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו