דווקא בימים אלה: יצירתה של האמנית הישראלית נמכרה למוזיאון הנחשב בניו יורק

"מפתחות" של עילית אזולאי, בוגרת בצלאל, נמכרה לגוגנהיים • בכך, היא זכתה להצטרף לאוסף מרשים של יצירות אמנות פורצות דרך • ההישג מקבל חשיבות גבוהה אף יותר בהתחשב ביחס העולם לישראל בימי מלחמה

היצירה "מפתחות" של עילית אזולאי . צילום: עילית אזולאי

דווקא בימים הקשים בהם ישראל בכלל והיצירה הישראלית בפרט נחשבות ל"פרסונה נון גרטה" בעולם, יצירתה של האמנית הישראלית עילית אזולאי, בוגרת בצלאל, נמכרה למוזיאון גוגנהיים בניו יורק.

היצירה "המפתחות" (2010) של אזולאי, בוגרת המחלקה לצילום ותוכנית התואר השני באמנויות, זכתה להצטרף לאוסף מרשים של יצירות אמנות פורצות דרך של אמנים שונים. היא עוסקת בשימוש לא קונבנציונלי בחפצים יום-יומיים לבניית קירות בתים, שימוש שהיה נפוץ בתקופת הצנע שלאחר הקמת מדינת ישראל.

מלחמת חרבות ברזל, צילום: אי.פי.אי

אזולאי (52) פועלת בברלין ומציגה בכמה מהמוזיאונים וחללי התצוגה החשובים בעולם. בעבודתה היא משלבת צילום, יצירה דיגיטלית ורב-שכבתית, שכוללת גם מחקרים היסטוריים ואנתרופולוגיים. היא מתייחסת לחיי המדף של הנרטיבים הלאומיים הקיימים, ומשייכת אותם לאריכות החיים החומרית ולמשמעות המצויה באופיים המגוון של השרידים שהופקו מסביבתם המקורית.

חנות כלי בית בתל אביב בתקופת הצנע, 1950 (ארכיון), צילום: פריץ כהן, לע"מ

"המציאות מורכבת ומכילה פנים שונות וזוויות סיפור שונות, הרבה מעבר למה שנמסר לנו במדיה, ממש כמו בארכיאולוגיה. אני מרגישה שזו תקופה שבה היכולת להכיל מורכבות חשובה לאין שיעור וכולי תפילה שתנועות כמו 'עומדים ביחד' ימשיכו להתחזק ולהביא שינוי ממשי ועמוק למציאות הפוליטית והחברתית בישראל", מוסרת אזולאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר