זה מה שפיטר דינקלג' חושב על "שלגיה" בכיכובה של גל גדות

השחקן המתנשא לגובה של 1.35 מטר יוצא נגד גרסת הלייב אקשן של דיסני לאגדה הוותיקה, ומביע חשש לטיפול סטריאוטיפי בדמויות הגמדים בסרט

שבע הדמויות ולא שבעת הגמדים. פיטר דינקלג' וגל גדות, צילום: AP, AFP

אולפני וולט דיסני עובדים על גרסת לייב אקשן ל"שלגיה ושבעת הגמדים", והשחקן פיטר דינקלג' - המתנשא בעצמו לגובה של 1.35 מטר - לא אוהב את הרעיון, בלשון המעטה.

כוכב "משחקי הכס" בן ה-52 התראיין אתמול (שני) לפודקאסט של הקומיקאי מארק מארון על מנת לקדם את סרטו החדש "סיראנו" - שבו הוא מגלם את סיראנו דה ברז'ראק - והביע מורת רוח רבה בכל הקשור לרימייק של מעשיית הילדים בבימויו של מארק ווב ("ספיידרמן המופלא") ובכיכובה של רייצ'ל זגלר ("סיפור הפרברים") כשלגיה. גל גדות צפויה לגלם את המכשפה הרעה, ועל פי הדיווחים האחרונים מנהלת משא ומתן מתקדם.

"תעצרו רגע ותסתכלו על מה שאתם עושים", הפציר דינקלג' באנשי דיסני, שמתכננים להחזיר את שלגיה למסך הגדול בשנה הבאה. "מצד אחד אתם פרוגרסיביים ונאורים (בהתייחסו לכך שדיסני ליהקו לתפקיד הראשי שחקנית ממוצא לטיני בעלת צבע עור פחות "מושלג" - ד"פ), מצד שני אתם מספרים את הסיפור המעוות הזה על שבעה גמדים שגרים יחד במערה. מה לעזאזל נסגר איתכם? לא עשיתי מספיק כדי לקדם ולעורר מודעות לנושא הזה? אולי אני פשוט לא קולני מספיק", הוא הוסיף בלהט.

במילים אחרות, השחקן נמוך הקומה הסתייג מהאופן הסטריאוטיפי, ויש שיגידו המבזה, שבו הגמדים מוצגים במעשייה המקורית, אך יש לציין כי דיסני עדיין לא חשפו פרטים משמעותיים על הסרט החדש ועל הדרך שבה הגמדים ישולבו בו. כך או כך, דינקלג' סיכם את דבריו בנימה מעט יותר אופטימית: "אבל אם תעניקו לסיפור של שלגיה טוויסט פרוגרסיבי מגניב, אז קדימה, אני בפנים. בואו נעשה את זה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר