דרמה במשפט שהסעיר את ארה"ב: ביהמ"ש העליון ביטל את הרשעתו בעבירות מין של המפיק הארווי ויינשטיין

פסיקת בית המשפט התבססה על חקירתן של עדות התביעה, שטענו כי הותקפו מינית בידי ויינשטיין אך לא נכללו במשפטו המקורי • עם זאת, ויינשטיין ימשיך לרצות את עונשו בבית הכלא, שכן בית משפט בלוס אנג'לס הרשיע אותו בסעיף אונס נוסף ב-2022 וגזר עליו עונש של 16 שנות מאסר בפועל

הארווי וויינשטיין . צילום: רויטרס

דרמה בארצות הברית: בית המשפט העליון בארצות הברית ביטל את הרשעתו באונס של מפיק הסרטים הארווי וינשטיין משנת 2020 והורה על פתיחת משפט חדש, כך מדווחים היום (חמישי) האתרים מעבר לים.

משפטו של הארווי ויינשטיין, ארכיון

בית הדין לערעורים של מדינת ניו יורק הפך את ההחלטה ברוב של ארבעה מול שלושה שופטים. פסיקתו התבססה על חקירתן של עדות התביעה, שטענו כי הותקפו מינית בידי ויינשטיין אך לא נכללו במשפטו המקורי.

ויינשטיין (72) מרצה מאסר של 23 שנים בבית כלא במדינת ניו יורק, לאחר שהורשע בשורה של סעיפי אישום הנוגעים למעשים מיניים פליליים, שלפיהם כפה מין אוראלי על עוזרת הפקה בחברת הפקות הטלוויזיה והקולנוע שלו בשנת 2006, ובסעיף של אונס מדרגה שלישית שלפיו ביצע מעשה של תקיפה מינית בשחקנית זוטרה בשנת 2013. ויינשטיין הורשע לפני כשנה וחצי בשלושה סעיפי אונס ותקיפה מינית, וכעת הוא צפוי לעמוד למשפט חוזר על אחד המקרים.

הארווי ויינסטין בבית המשפט ב-2018, צילום: AP

כאמור, בפברואר 2020 הורשע וינשטיין באונס מדרגה שלישית ובתקיפה מינית ונדון ל-23 שנות מאסר במסגרת משפט פלילי שהתנהל נגדו. ב-2021 הושת על וינשטיין גם תשלום פיצוי בסך 17 מיליון דולר לעשרות מהנשים שהעידו נגדו לאחר שנפתחו ההליכים המשפטיים נגדו בשנת 2017, והיוו למעשה את הקטליזטור לתנועת ה-Me Too.

בתום דיונים של תשעה ימים, חבר המושבעים במשפט נוסף שנערך בלוס אנג'לס בשנת 2022 הכריע כי ויינשטיין אשם בשלושה סעיפים של אונס ותקיפה מינית של דוגמנית ושחקנית אירופאית, שאותה פגש בפסטיבל סרטים בשנת 2013, והייתה העדה האנונימית הראשונה במשפט.

באותו המשפט זוכה וינשטיין מעבירות של פגיעה מינית במתלוננת אחרת, כשחבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעה בשלושה סעיפים אחרים של תקיפה מינית, כולל אחד שבו הייתה מעורבת ג'ניפר סיבל, אשתו של מושל קליפורניה, גווין ניוסם.

עם זאת ולמרות ביטול הרשעתו, ויינשטיין ימשיך לרצות את עונשו בבית הכלא, שכן בית משפט בלוס אנג'לס הרשיע אותו בסעיף אונס נוסף ב-2022 וגזר עליו עונש של 16 שנות מאסר בפועל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר