שמישהו יעדכן אותו בפרטים: השחקן המועמד לאוסקר תוקף את ישראל

מארק רופאלו, שכבר יצא נגד ישראל בעבר, קרא "לתת הזדמנות" להפסקת הלחימה • "אנחנו לא נפציץ את דרכנו לשלום" • הוא הוסיף: "יש 400 אלף אנשים במעבר רפיח שגוועים ברעב מבלי שהם מקבלים סיוע הומניטרי"

מארק רופאלו בטקס פרסי גילדת הבמאים. צילום: איי.אף.פי.

השחקן מארק רופאלו ידוע ככזה שיצא בעבר לא פעם ולא פעמיים נגד ישראל, ונראה שהוא ממשיך בשלו. כעת הוא הוא קורא פעם נוספת להפסקת אש קבועה במלחמת חרבות ברזל.

"הגענו להבנה כי ההפצצות האלו לא עובדות. אנחנו לא נפציץ את דרכנו לשלום וכל מה שאנחנו אומרים הוא 'מה רע בלתת הזדמנות להפסקת אש?'", אמר אתמול (שבת) השחקן האמריקני לאתר "דדליין" בשטיח האדום של טקס פרסי גילדת הבמאים, שם הסרט "מסכנים שכאלה" שבו הוא מככב (ושעליו הוא מועמד בימים אלה לפרס האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר) היה מועמד לפרס הבימוי הטוב ביותר.

רופאלו לצדה של אמה סטון ב"מסכנים שכאלה", צילום: באדיבות פורום פילם

רופאלו הוא אחד מהאמנים הרבים שחתמו על קריאה לסיום המלחמה תחת השם "אמנים למען הפסקת אש". על כך הוא הוסיף: "יש 1,200 ישראלים ו-2,700 פלשתינים הרוגים. יש מיליון פליטים במעבר רפיח שמחפשים אחר מקלט מהפצצה נוספת ויש 400 אלף אנשים שגוועים ברעב מבלי שהם מקבלים סיוע הומניטרי".

רופאלו בן ה-52 סיכם את דבריו באומרו כי "אנחנו קוראים למנהיגי העולם, במיוחד לנשיא ביידן, לדרוש הפסקת אש ארוכת טווח ולתת לשלום הזדמנות במקום להפציץ ללא הפסקה ולהביא להידרדרות באלימות ושל מה שתהפוך בקרוב למלחמה אזורית שאמריקה נגררת אליה". לפני שהחל האירוע, הוא אמר כי אין בכוונתו לדבר על כך במהלך הטקס, שבו הציג את "מסכנים שכאלה".

את זה רופאלו ראה? משגר רקטות אותר בסמוך לגן ילדים בחאן יונס, בשבוע שעבר // צילום: דובר צה"ל

כזכור, כשלושה שבועות לאחר שמחבלי חמאס ביצעו את טבח 7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה ודרום הארץ, מה שהוביל לפתיחת המלחמה, רופאלו ושחקנים מוכרים רבים אחרים פרסמו מכתב תמיכה פומבי ממוען לנשיא ביידן, שקרא להפסקת הלחימה ולהשבת החטופים. "אנו פונים אליך כאמנים, כתומכים, אך חשוב מכך, כבני אדם החוזים באובדן החיים ההרסני ובזוועות המתפתחות בישראל ובפלשתין. אנו מפצירים בך ובכל מנהיגי העולם לכבד את כל סוגי החיים בארץ הקודש ולפעול למען הפסקת אש מיידית. אנו מסרבים להעביר לדורות הבאים את סיפור שתיקתנו ולספר שעמדנו בצד ולא עשינו דבר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר