אחרי שביקר בארץ: זה הצעד המפתיע של אילון מאסק

המיליארדר ששב מביקור בישראל נשאל בכנס של הניו יורק טיימס לגבי "מסע ההתנצלות" שלו • חדי העין יכלו להבחין בפרט מעניין במיוחד

איילון מאסק בביקורו בארץ. ארכיון . צילום: אורן בן חקון

המיליארדר אילון מאסק ממשיך במסע לטיהור שמו לאחר הציוץ האנטישמי, עליו כבר הספיק להתנצל. אתמול (רביעי) הוא לקח חלק בכנס השנתי של הניו יורק טיימס בו נשאל על הסיור שלו בארץ ביום שני האחר, במהלכו ביקר בקיבוצים בהם אירע טבח 7 באוקטובר.

המראיין, אנדרו רוס סורקין, תהה במסגרת הפאנל האם הסיור של מאסק הוא למעשה סיור התנצלות לאחר שהואשם באנטישמיות והתמודד עם חרם צרכני ברשת החברתית שלו X (טוויטר לשעבר).

הפוסטים של מאסק בטוויטר הובילו מפרסמים גדולים, בניהם חברות כמו אפל ודיסני, להשעות את הקמפיינים שלהם בפלטפורמה.

מאסק השיב כי הביקור בישראל תוכנן עוד לפני חרם המפרסמים ואמר כי מבחינתו "שלא יפרסמו. מישהו ינסה לסחוט עם כספי פרסום? לכו להז***ן. זה מספיק ברור? אני מקווה שכן".

אילון מאסק והדיסקית,

מה שהיה יותר מעניין מהדברים שאמר מאסק הוא הדיסקית שענד במהלך הראיון, דיסקית של מטה המשפחות החטופות עליו כתוב "הלב שלנו שבוי בעזה" שקיבל ביום שני ממלכי שם טוב, אביו של עומר בן ה-21 שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים. מלכי אמר לאילון כי "אני יודע שאתה אדם חזק מאוד. ואני חושב שכל תמיכה שתוכל להשמיע בה את הקול שלנו כדי להחזיר את בני הערובה, תהיה משמעותית עבור כל המשפחות".

לאחר הביקור צייץ מאסק: "מעשים מדברים חזק יותר ממילים". הענידה של הדיסקית בהחלט מעניקה משמעות חדשה למעשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר