מבטלים את סוזן סרנדון: הרשת זועמת בעקבות דברי השחקנית על הטבח

השחקנית, הידועה כפעילה נלהבת למען פלשתין, מתבססת על נתונים שקריים • אחרי נאום שבו הצדיקה במובן מסוים את מתקפת הטרור המחרידה של חמאס ברשת לא נשארו חייבים • "הבורות והשנאה שלך מדהימות"

סוזן סרנדון. צילום: איי.פי.

השחקנית סוזן סרנדון ממשיכה לתקוף את מדינת ישראל ולהאשימה בפשעי מלחמה על רקע הנעשה בעזה. הערב (שלישי) פרסמה הכוכבת ההוליוודית בת ה-77, הידועה כפעילה נלהבת למען פלשתין, פוסט ב-X (לשעבר טוויטר), ובו מוצגים נתונים רשמיים לכאורה על מספר ההרוגים הפלשתינים ברצועה נכון ל-10 בנובמבר.

הפוסט, אשר מציין את משרד הבריאות העזתי כמקור לנתונים, מפרט את מספר הילדים, הנשים והגברים הפלשתינים ההרוגים על רקע איור של דם, כמו גם את אנשי הצוות הרפואי והעיתונאים שמצאו את מותם במערכה. גם מספר "הנעדרים מתחת להריסות" ובתי החולים שהושבתו מוזכרים בפוסט, אשר צבר תוך שעות ספורות מאות אלפי צפיות ועשרות אלפי לייקים ושיתופים.

הפעילות של סרנדון היום ב-X באה כהמשך ישיר לנאומה המקומם של השחקנית בהפגנה פרו-פלשתינית שהתקיימה בסוף השבוע בניו יורק, נאום שבו הצדיקה במובן מסוים את מתקפת הטרור המחרידה של חמאס. בין היתר אמרה סרנדון בנאום כי "לא צריך להיות פלשתיני כדי להבין שטבח של כמעט 5,000 ילדים הוא פשע מלחמה שאינו מתקבל על הדעת", ו"כל כך הרבה אנשים לא מבינים את הקונטקסט שבו התרחשה המתקפה של 7 באוקטובר, ולא מבינים את ההיסטוריה של העם הפלשתיני ב-75 השנים האחרונות".

תיעוד של הנאום הפך בימים האחרונים ויראלי ברשתות החברתיות, וגולשים רבים תקפו את סרנדון הן בעמוד האינסטגרם הפרטי שלה והן בעמוד אינסטגרם שעוקב אחר אירועים אנטישמיים ובו ניתן לצפות בחלק מהנאום. בין התגובות הועברו מסרים נוקבים כמו "אני בהלם שאת תומכת בטרוריסטים של חמאס ובאנטישמיות. הבורות והשנאה שלך מדהימות, את מוזמנת להצטרף אליהם"; "תומכת דאעש ונאצים פתטית"; ו"תתביישי לך, 240 אזרחים חפים מפשע נחטפו על ידי חמאס", לצד "איחולים" בוטים יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר