קורין גדעון. צילום: אור גפן

"מרגיש צורך להסוות את זה שהוא דתי": קורין גדעון משתפת בסיפור עצוב

מגישת הטלוויזיה לשעבר שיתפה את עוקביה בסיפור של שני אנשי מקצוע חרדים שביקרו בביתה והלינו על יחס משפיל שהם מקבלים לעיתים מצד לקוחות יהודים • מה היה לה לומר על כך?

אתמול (ראשון) נחמץ ליבה של קורין גדעון כששמעה משני טכנאים חרדים שביקרו בביתה על כך שהם נאלצים לעיתים להסתיר סממנים דתיים כמו ציצית וכיפה מחשש מפני תגובות של לקוחות יהודים חילונים. בסרטון שהעלתה כפוסט לחשבונה באינסטגרם, היא הודתה שגם היא הגיעה מסביבה שבה שנאו חרדים וביקשה להעביר מסר חשוב מבחינתה בנושא.

קורין גדעון רוצה עוד ילד (ארכיון)

"זוכרים שהיינו מאוחדים פעם?", שאלה גדעון בכותרת לסרטון שהעלתה. "יצאו מפה עכשיו שני טכנאי מזגנים שסיפרו לי משהו שידעתי, אבל עדיין ממש העציב אותי. הוא סיפר לי שהם מגיעים לבתים שלפעמים הוא מרגיש צורך ממש להסוות את זה שהוא דתי. להכניס את הציציות וללכת עם כובע קסקט כי הוא מקבל תגובות כל כך קיצוניות מאנשים יהודים אחרים, חילונים, שהחרדים הם אוכלי חינם, הם פרזיטים, על הצבא", חלקה גדעון.

קורין גדעון, צילום: אור גפן

בהמשך הודתה שגם היא מגיעה מסביבה וחברה שבה שונאים חרדים. "ובואו, אני באתי משם, אני באתי משנאת חרדים. אני גדלתי בחברה הכי פלורליסטית, אבל בתכל'ס לא באמת הכרתי את האחר. ולכן אני לא שופטת כי אני יודעת, אני מבינה מאיזה מקום זה בא. אבל כשנכנס טכנאי מזגנים, וזה שהוא דתי גורם לך להעיר לו הערות ולקראו לו 'פרזיט' ולהגיד לו 'מה אתה בא עם הציצית הזאת?'. אלה דברים שהוא סיפר לי. ונכון, אף צד לא חף מבעיות. וגם לחרדים יש את הבעיות שלהם ואת הסטיגמות שלהם עלינו, והפוליטיקאים החרדים. מלא בעיות. ונכון, הצבא, וצריך להתגייס, אבל הוא אומר לי 'אני עשיתי צבא', 'אני עובד רגיל, אני משלם מיסים'", ציטטה.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎קורין גדעון‎‏ (@‏‎corringideon‎‏)‎‏

לבסוף ביקשה להעביר מסר של אחדות. "אז אף פעם אנחנו לא יכולים להניח מי נמצא מולנו. וזהו, זה היה עצוב לי לשמוע כי אנחנו בכזו תקופה מחורבנת מזעזעת שכאילו לפחות בינינו הייתה מן אופוריה כזאת, אתם זוכרים, בחודש-חודשיים הראשונים של המלחמה? וזה פשוט נעלם כלא היה. אנחנו שוב חזרנו לאותה שנאת אחים. כשאנחנו מאוחדים מי יכול עלינו? ומספיק שונאים אותנו מבחוץ, אז כאילו מבפנים אנחנו צריכים להסתתר אחד מהשני?".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו