קובי אפללו מתפוצץ מכעס: "מי ייתן שהרוע יחזור לאותן אומות מורעלות"

רגע לפני שיציינו בישראל את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הזמר והיוצר נאלץ לקיים שיחה מורכבת עם בתו הקטנה על הזוועות שעבר העם היהודי באותה תקופה אפלה • "לכו לעזאזל, אומות חשוכות"

קובי אפללו באירוע "שרים למען החטופים". צילום: דודו גרנות

על רקע האנטישמיות הגואה בעולם, קובי אפללו שיתף אתמול (רביעי) בחשבונו באינסטגרם בשיחה קשה ורווית אמוציות שניהל עם בתו הקטנה, לאחר שזו צפתה בתוכנית על השואה שעבר העם היהודי באירופה. לאחר שנשאל על ידי בתו הנסערת שאלות מאתגרות וניסה מצידו להרגיע אותה ולשדר אופטימיות, הוא שיתף את הגולשים בתחושותיו האמיתיות ובכעס האצור בו על מדינות אנטישמיות לאורך ההיסטוריה.

קובי אפללו, צילום: פיני סילוק

"הבת שלי בת השבע וחצי, הערב בפעם הראשונה, ראתה תוכנית ילדים שהסבירה על השואה והגבורה", סיפר אפללו בפתח דבריו שהובאו בסטורי. "היא התחילה לשאול שאלות, וכשנפל לה האסימון, היא לא הפסיקה לבכות. היא כל הזמן שאלה 'למה?', 'מה, אבא, גם ילדים?'.

קובי אפללו, צילום: אלדד רפאלי

"הייתי נבוך. ניסיתי להסביר. לא ממש הצלחתי חוץ מלהגיד שקרו לעם שלנו גם דברים טובים לאורך ההיסטוריה. לא היה קל, אבל ניסינו לפזר תקווה על השכול. ואז, כשנשארתי לרגע עם עצמי, לא יכולתי שלא להגיד 'לכו לעזאזל'.

"לכו לעזאזל, אותן אומות חשוכות מורעלות באנטישמיות עיוורת. מי ייתן שהרוע שבגללו בתי בכתה יחזור לאותן אומות שהיו נגועות בו לאורך כל ההיסטוריה שלנו! לעולם לא עוד! כי גם אם תבוא אליי מלחמה, בזאת אני בוטח. עכשיו אנחנו יכולים להשיב מלחמה!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר