נתניהו ויואב אליאסי ("הצל"). צילום: מארק ישראל סלם, קוקו

"הצל" נגד נתניהו: "כמה הבטחות ריקות, כמה?"

חצי שנה אחרי פרוץ מלחמת חרבות ברזל, לראפר המפורסם נמאס • בטקסט ביקורתי ונוקב שכתב בחשבונותיו ברשתות החברתיות הוא פנה לראש הממשלה והביע את אכזבתו ממנו

יואב אליאסי ("הצל") פתח את הבוקר (שלישי) בביקורת קשה ונוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הסיבה? אי עמידתו כביכול של נתניהו בהבטחותיו הרבות לציבור הישראלי מאז טבח 7 באוקטובר בכל הנוגע למלחמה בטרור בגבול הדרום והצפון ולמיטוטו של ארגון הטרור חמאס.

יואב אליאסי (הצל) מספר על הרגע שינה אותו (ארכיון)

"הבטחת לנו כבוד, ראש הממשלה", כתב אליאסי בפתח דבריו שאליהם צירף תמונה שלו ושל נתניהו לוחצים יד. "הבטחת לאלו שתמכו בך, הצביעו לך, מכבדים אותך. הבטחת לנו. הסתכלת לנו בעיניים והבטחת. הבטחת לנו שנרדוף את ראשי חמאס, שבינתיים מסתובבים בחופשיות בעולם ובלי חשש. הבטחת שניכנס לרפיח, שכבר חודשיים שאתה לא מאשר את התוכניות. הבטחת שנכתוש את חיזבאללה אם יירה עלינו. בינתיים אנחנו סופגים ותושבי הצפון פליטים.

"הבטחת שלא יישאר חמאס והוצאת את צה"ל מעזה בזמן שחמאס חי וקיים. הבטחת שעזה תסבול והעברת להם יותר מעשרים אלף משאיות סחורה ודלקים. הבטחת לעצור את החשמל ולהחזיר אותם לתקופת האבן, והעברת להם חשמל ומים על חשבוננו. הבטחת לשמור על החיילים שלנו ולא אישרת לתקוף מהאוויר כדי לא לפגוע ב'חפים מפשע'. הבטחת שתחזיר את החטופים, הבטחת לנו כבוד, ראש הממשלה, הבטחת", כעס אליאסי. את הטקסט הביקורתי חתם בשאלה שהביעה את תסכולו מהמצב: "כמה הבטחות ריקות, כמה?".

יואב אליאסי (הצל), צילום: כפיר זיו

בדיוק לפני שנה ביקר אליאסי את ממשלת הימין, זאת על רקע המחאה הקשה שהתקיימה נגד הרפורמה המשפטית. "אתם בהסברה כישלון! נכשלתם בהסברה על הרפורמה. הדלקתם את כולנו ואז כיביתם את הלהבות ונשארנו עם השריפה. תודה רבה לכם", רגז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו