עידן עמדי במסיבת העיתונאים לקראת שחרורו. צילום: יוסי זליגר

עידן עמדי דחה הצעה להדליק משואה

הזמר, שנפצע בזמן שירותו במילואים, קיבל את ההצעה והעדיף לוותר עליה • מה היו הסיבות בגינן העדיף שלא לקבל את הכבוד?

עידן עמדי משתף שסירב להשיא משואה ביום העצמאות: מתחת לתמונה של ידו החבושה עם צמיד זיהוי עליו נכתב "אלמוני" שצולמה זמן קצר אחרי הפציעה הקשה שלו ברצועת עזה, הזמר פרסם היום (רביעי) בעמודו באינסטגרם התייחסות לבחירה בו להשיא השנה משואה בטקס הדלקת המשואות שיפתח את אירועי יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל. בטקסט שכתב עמדי הוא הסביר מדוע הוא מסרב לקחת חלק בטקס שיתקיים השנה בסימן גבורה ישראלית.

עידן עמדי במסיבת העיתונאים לקראת שחרורו מביה"ח, בינואר // צילום: משה בן שמחון (ארכיוו)

"בכל מקום אליו הגעתי ברצועה, פגשתי במבטים המומים", כתב עמדי. "חלק מהלוחמים שאלו אותי בפליאה 'מה אתה עושה פה?'. משהו בתמונה לא הסתדר להם. שכובים ומאובקים על הרצפה, עם ציוד ונשק, הרגשתי בתוך עמי יותר מאי פעם. זכיתי להכיר במלחמה הזו את טובי בנינו ובנותינו".

עמדי אף הסביר מדוע היה חשוב לו ללחום. "על חלקי במלחמה הזו מתישהו אדבר. אני גאה בבחירות שעשיתי. מהרגע הראשון היה לי ברור יותר מתמיד שהפעם אני נלחם על עתיד ילדיי, יעל ויהונתן, והדבר היה מחזק אותי ועוזר לי לחזק אחרים גם במקומות החשוכים ביותר", ציין.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Idan Amedi | עידן עמדי‎‏ (@‏‎idan_amedi‎‏)‎‏

בהמשך שיתף בכך שנבחר להשיא משואה וגם בהחלטתו שלא לקחת חלק בטקס. "בימים האחרונים פנו אליי מכלי התקשורת על הבחירה להעניק לי את הכבוד להשיא משואה בטקס יום העצמאות השנה שיתקיים בסימן גבורה ישראלית. אין כבוד גדול מזה, אבל לא אוכל לצערי לקבל את הכבוד הזה השנה. כל כך הרבה גיבורים גילינו מאותה שבת שחורה, חלקם היו לוחמים שלי בעבר או במלחמה הנוכחית. השנה אשאר בביתי ואתייחד עם זכרם, כמו רבים בעם ישראל. אבל גם אזכור את הנס שנקרא מדינת היהודים.

עידן עמדי במסיבת עיתונאים בשיבא, צילום: יוסי זליגר

"לאחרונה אני מבין את הנס הזה לעומקו. אני מקווה שאולי בעתיד תינתן לי הזכות להשיא משואה בזכות מילים שאכתוב ולא בגלל גבורת מלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו