שני גולדשטיין על שחרור החטופים

"איך החזרת החטופים הפכה לאקט שמאלני?"

משתתפת "האח הגדול" שני גולדשטיין פתחה את המצלמה ודיברה בחשבונה ברשת החברתית על התפוררות האחדות בעם • "כל דעה שמנוגדת לממשלה מהימין הרי שאתה שמאלן בוגד"

כוכבת "האח הגדול" שני גולדשטיין ביקשה להקדיש אמש (ראשון) סדרת סרטונים בעמוד האינסטגרם שלה לחזרת השיח המפלג והמשסע בחברה הישראלית, גם סביב נושא שהיה אמור להיות קונצנזוס: החזרת החטופים.

"משהו שאני רוצה להגיד שלדעתי חייב להיאמר, ואני כבר כמה ימים מחפשת לזה את המילים הנכונות", אמרה גולדשטיין בפתח דבריה. "באוקטובר-נובמבר לא היה דבר חשוב יותר מהחזרת החטופים. לא היה אדם אחד (!) שלא פעל למען החזרת החטופים. אז איך, ואולי יש באמת משהו שאני מפספסת, איך החזרת החטופים הפכה לאקט שמאלני?", רגזה. "אני באמת חייבת להבין! איך החזרתם של שבויים שעוברים תופת בשבי של חמאס נשמעת למישהו אקט פוליטי שמאלני?! איך?! איך הערך העליון של יהדות, ציונות, וישראליות, שהוא מקדש את החיים ושאנחנו לא מפקירים אנשים מאחור בין אם הם חיילים או אזרחים, חיים או מתים, איך זה הפך למשהו שהוא שמאל?.

שני גולדשטיין בכניסה לבית "האח הגדול", צילום: אורן בן חקון

"התהייה העיקרית שלי היא אם תוך פחות משלושה חודשים הצלחנו ליפול למשחק הפוליטי של הכנסת הנוכחית עוד פעם. עוד פעם. כלומר, שוב התפלגנו, שוב אנחנו במעמד הזה של החצי חצי שכל דעה שמנוגדת לחברי כנסת או ממשלה מהימין, הרי שאתה שמאלן ובוגד, וכל דבר שמנוגד לשמאל הרי שאתה ביביסט או שלא יודע על מה אתה מדבר, כשבפועל כל אחד מאיתנו יכול לחשוב כמה דברים במקביל", הזכירה.

שני גולדשטיין, צילום: נועם רואקי

לקראת סיום פנתה במסר חשוב מבחינה: "בכל אופן, עם ישראל היקר, אני חושבת שאנחנו יותר חכמים מזה. אני מבקשת מכם לחזור לאוקטובר-נובמבר שכולנו היינו ביחד, אנשים זרים הלכו לכאוב כאב משפחות של אנשים שנרצחו, שנחטפו, של משפחות של חיילים שחרפו את נפשם למען המדינה. הלכנו להלוויות ושבעות של אנשים שאנחנו לא מכירים. בבקשה, בואו ננהל את הדיונים והשיח בצורה יותר מכבדת ונעימה ובבקשה אל תיפלו למשחק הזה. אני לא רוצה לשמוע יותר את הימין ושמאל הזה, אנחנו יותר גדולים מזה. אני מבקשת שנאסוף את עצמנו ולא נהיה פיונים של הממשלה. כי אנחנו כולנו ביחד יותר טובים מזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו