נטע ברזילי פרסמה שיר חדש - וחטפה ביקורת: "אין לזה מקום בתקופה הזאת"

זוכת האירוויזיון העלתה קטע וידאו שבו העניקה ביצוע מחודש לשיר "ימים של שקט" • בתגובות לפוסט היא חטפה ביקורת נוקבת על הבחירה והחליטה שלא להתעלם ממנה

נטע ברזילי. צילום: עדי אורני

נטע ברזילי העלתה אמש (ראשון) בחשבונה באינסטגרם פוסט שאליו צורף סרטון שחשף חלק מגרסת הכיסוי שלה לשיר "ימים של שקט" שביצעה במקור להקת "לולה", בשיתוף פעולה עם "בית אבי חי", מרכז לתרבות יהודית ישראלית. הטקסט שמספר על ימים טובים ורגועים שמגיעים אחרי תקופה לא פשוטה ומורכבת זכה לביקורת מצד גולשת שכתבה לברזילי כי הוא אינו תואם את רוח התקופה.

"נטע, את מוכשרת והעיבוד יפה, אבל לא מבינה על מה את מדברת. לשיר הזה אין מקום בתקופה הזאת", קבעה הגולשת. "אין כל ימים של שקט, ואם השקט כאן הוא שקט נוראי של סף שיכחה, מחיקה של אהובינו שעוד בעזה והלבבות השבורים לרסיסים של כל קיבוצי ויישובי העוטף", הוסיפה. "כדאי לחכות עם השיר הזה ולמצוא משהו שמשקף יותר את הכאב, הייאוש ותחושה הנטישה. האמנות חשובה עכשיו מאוד, אבל קצת יותר רגישות בבקשה".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎בית אבי חי - Beit Avi Chai‎‏ (@‏‎beitavichai‎‏)‎‏

ברזילי בחרה להשיב לאותה גולשת באותה זירה שבה נכתבה התגובה. "יקרה, יש חלק בי שמזדהה עם כל מילה שלך", כתבה בתחילת תשובתה. "הכאב והזעם הללו בדיוק הורסים אותי כל בוקר ואני מסתובבת איתם בתוכי והם מכלים אותי. ומשום מה, מרגיש לי שאם לא נתעסק בהחלמה לצד מלחמת הקיום שלנו, לא יהיה לנו קיום.

מתוך אינסטגרם, צילום: אינסטגרם

"אם אין ימים של שקט, אני אזמן אותם שוב ושוב ואקרא להם לבוא. אתמול, כששרתי ביום ההולדת של אלון אהל שחטוף בעזה, אנשים התבקשו לשיר שירים שמחים עם אנרגיה טובה להשבתו והשבתם של כולם. התקווה היא המצרך הנדיר והחשוב של התקופה. רק היא תביא אחדות. חיבוק גדול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר