אמיר חצרוני מפתיע: "לחמאס אין זכות קיום. לרחם עליהם זה כמו לרחם על נאצים"

"כל העוולות שאנחנו ביצענו במהלך השנים כלפי הפלשתינים, כל האדמות שלקחנו וההתנחלויות שהקמנו עליהן, לא מצדיקות אפילו קמצוץ מההתנהגות החייתית של חמאס", כתב בין היתר הפרופ' השנוי במחלוקת, שלרוב לא מפספס הזדמנות לבקר את ישראל והצבא

אמיר חצרוני. צילום: יהודה פרץ

אמיר חצרוני שאינו מהסס לרוב להעביר ביקורת קשה על ישראל ועל הצבא, הפתיע לא מעט אנשים אתמול (שלישי) כשהעלה לחשבון האינסטגרם שלו פוסט בו הצהיר באופן חד משמעי כי בלחימה הנוכחית הוא עומד לצד ישראל.

"מדוע אני עומד במלחמה הזו חד משמעית בצד הישראלי ואפילו לא בוכה אם מנתקים לעזתים את החשמל והמים?", פתח את הפוסט שחלק עם 62 אלף עוקביו. "בשביל להבין את עמדתי צריך להבחין בין התמונה ההיסטורית הכוללת למצב כרגע. אם מסתכלים על התמונה ההיסטורית, המסקנה שלי הייתה ונשארה שהפלשתינים הם הצד המקופח. בארץ ישראל גרים 13 מיליון בני אדם. כמעט חצי מהם ערבים וברור שהחלק שהם מקבלים מהעוגה קטן בהרבה מהאחוז שלהם באוכלוסייה.

פרופ' אמיר חצרוני באולפן קשת, צילום: צילום מסך

"מגיעה להם מדינה. מגיע להם שדה תעופה. מגיע להם נמל. לא מגיע להם לחיות תחת כיבוש. אבל, וזה אבל ענקי, כל העוולות שאנחנו ביצענו במהלך השנים כלפי הפלשתינים, כל האדמות שלקחנו וההתנחלויות שהקמנו עליהן, לא מצדיקות אפילו קמצוץ מההתנהגות החייתית של חמאס.

"החמאסניקים לא הרגו חיילים של צה"ל שהטילו עליהם עוצר (את זה אפשר היה אולי להבין עם כל הצער שבדבר); הם רצחו בדם קר ילדים, נשים, בליינים, אזרחים זרים, אנשים שאין להם קשר קלוש שבקלושים לסכסוך הישראלי-פלשתיני. הם לקחו בשבי זקנים חולי אלצהיימר וחטפו תינוקות רק כדי לרצוח אותם בדרך לעזה. חמאס לא בני אדם. אין להם זכות קיום. לרחם עליהם במלחמה עכשיו זה כמו לרחם על נאצים במלחמת העולם השנייה", חתם את הפוסט לו צירף תמונה שלו יושב במקלט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר