"מסע השמצות חסר תקדים": נטלי דדון נתבעת על סך 1.1 מיליון שקלים

אייל לוינגט, בעלי בית הקפה "נינה" שבתל אביב, תובע את כוכבת הרשת לאחר שזו טענה במספר הזדמנויות שהוא סילק אותה מהמקום "בשל דעותיה הפוליטיות": "עודדה השתלחויות חסרות רסן ועליהום ציבורי כלפי התובע" • דדון: "התיק יתנהל בבית משפט וכל תגובה תינתן במסגרת כתב ההגנה"

נטלי דדון. צילום: שירן פרץ - יחסי ציבור

הסילוק – והתביעה: ארבעה חודשים לאחר שסולקה מבית קפה בתל אביב, לטענתה בשל הקפותיה הפוליטיות, בעלי המקום הגיש לבית משפט השלום בעיר תביעה נגד נטלי דדון על סך 1.1 מיליון שקלים בגין לשון הרע.

על פי כתב התביעה, אייל לוינגט, בעלי בית הקפה "נינה" שבנווה צדק, מתייחס ל"מסע השמצות חסר תקדים" שלטענתו דדון נקטה כנגדו, והוסיף: "היא קידמה ודבררה שוב ושוב 'נרטיב' מופרך כאילו הוא סירב כביכול לתת לה שירות בשל דעותיה הפוליטיות, 'השקפותיה' ו/או מ'שיקולים" דומים".

כזכור, דדון הגיעה באפריל האחרון לבית הקפה של לוינגט יחד עם מלווים, עד שזה סילק אותה, כאמור לדבריה, בשל דעותיה הפוליטיות. התקרית גררה פרסומים מצדה ברשתות החברתיות ובתקשורת.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין ירון קוכמן ושיר צוברי ממשרד כספי ושות', נטען לגבי דדון כי "... גרמה, הביאה ועודדה השתלחויות חסרות רסן ועליהום ציבורי, צונאמי של ממש, כלפי התובע, אשר נתנה ונותנת את אותותיה הרעים והפוגעניים, כשהתובע סבל וסובל מהצקות, הטרדות ואיומים על חייו וחיי בני משפחתו, והכל בעקבות וכתוצאה ישירה של התנהלות הנתבעת, ועל אף שהיה ביכולתה ובכוחה לעצור אותם בזמן אמת, ותוך שהיא מנצלת את הבמה לה היא זוכה בהיותה 'משפיענית ידועה' (כלשונה ולשיטתה)".

נטלי דדון מסבירה למה בחרה ללבוש כאפייה, בשנה שעברה // צילום: גיל קרמר

לוינגט טוען בכתב התביעה כי לא הכיר ולא זיהה את הנתבעת, כולל נושא השקפתה, מוצאה או השתייכותה הפוליטית: "לעניינים אלה, שלא היו כלל בידיעתו.... לא היה להם מעולם כל רלוונטיות, משקל או חשיבות... כולל בכל הקשור לאותו 'אירוע'".

עוד ציין בכתב התביעה כי מדובר ב"התנהלות חמורה במיוחד, כוחנית ובריונית", של מי שלטענתו "מתורגלת היטב ביחסי ציבור ועולם הפרסום, ובמו ידיה זרקה את לוינגט, שהוא אדם פרטי מן היישוב, שרחוק מאוד מעולם הפרסום והיח"צ, תחת גלגלי פרסומי הסרק הרבים והסערה הציבורית שגרמה לה".

המסעדן הוסיף גם מסר כללי: "מדובר במקרה הולם, מתאים ומובהק מאין כמוהו שבו חייבת לצאת בת קול מאת בית המשפט הנכבד, כי 'ידוען' בעל השפעה אינו יכול לנהוג באופן פסול שכזה, ולא ניתן לאפשר התנהלות פוגענית שכזו, מבחינה נורמטיבית ומכל בחינה אחרת".

נטלי דדון (ארכיון), צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת


נוסף על כך, לוינגט ציין כי הוא מייעד מחצית מסכום התקבולים במסגרת התביעה "לטובת תרומה לעמותות שמקיימות פעילויות חינוכיות ערכיות, כולל לאיחוד וקידום מתינות במרחב הציבורי, כמו גם סיוע לנפגעים".

מנטלי דדון נמסר: "התיק יתנהל בבית משפט וכל תגובה תינתן במסגרת כתב ההגנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר