"הפסד שלהם": הסלבס מגיבים להיפרדות משרד החוץ מנועה תשבי

אחרי שנושלה מהתואר "שליחה מיוחדת למאבק בדה-לגיטימציה ובאנטישמיות", השחקנית פרסמה פוסט שבו הביעה את אכזבתה – והכוכבים לא פספסו הזדמנות להגיב • הבמאי זוכה האוסקר גיא נתיב: "שילכו לעזאזל", ענבר לביא: "זה מזעזע" • אשלי וקסמן בקשי הסתייגה: "שימוש ציני במדינה לקידום עצמי"

נועה תשבי, צילום: קוקו

לאחר שנועה תשבי פרסמה אמש (ראשון) כי משרד החוץ נישל אותה מהתואר "שליחה מיוחדת למאבק בדה-לגיטימציה ובאנטישמיות" לאחר שהעבירה ביקורת על התנהלות הממשלה הנוכחית, לא מעט קולגות שלה פרסמו את התמיכה שלהם בה.

בהודעה שנמסרה לשחקנית, נכתב כי "בנסיבות הנוכחיות, אין בכוונת המשרד לחדש את ההתקשרות. לפיכך, נבקשך שלא להשתמש עוד בתואר 'שליחה מיוחדת למאבק בדה-לגיטימציה ואנטישמיות'. אנו מבקשים להודות לך על תרומתך ומאחלים לך הצלחה בהמשך הדרך".

נועה תשבי (ארכיון), צילום: קוקו


בפוסט שפרסמה בעמוד האינסטגרם שלה, שם יש לה 286 אלף עוקבים, היא כתבה: "בלתי אפשרי עבורי לדעת שההחלטה נגרמה מהספקות שהבעתי בפומבי בנוגע ל'רפורמה המשפטית', אבל בהינתן העובדה שהאנטישמיות נמשכת והאיום על קיומה של ישראל עודנו קיים, קשה להגיע למסקנה אחרת".

"רציתי להמשיך", כתבה בפוסט. "חשבתי (ואני עדיין חושבת) שלוחמה באנטישמיות ובדה-לגיטימציה של ישראל לא צריכה להיות דבר פוליטי. חשבתי שזה יותר חשוב מממשלה כזו או אחרת. טעיתי", הוסיפה, וציינה: "רק שתדעו שלא אפסיק לעולם".

"תמשיכי לייצג אותנו בכבוד"

עם פרסום הידיעה על סיום תפקידה, התמלאו הרשתות החברתיות באלפי תגובות על המהלך, כשלא מעט הקולגות של תשבי בת ה-47 הצטרפו לקולות הזועמים והביעו מחאה גלויה. "שילכו לעזאזל, זה הפסד שלהם. תהיי עם הפנים קדימה", כתב הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב. במאי ישראלי נוסף שפועל בהוליווד ושהגיב לתשבי הוא אריאל ורומן ("אייסמן", "המלאך"), שכתב: "אם מוותרים עלייך נועה – כנראה שצריך לוותר בחזרה. לפעמים צריך חורבן בשביל תחייה. העם בחר בחורבן, שזה לא יהיה לך על המצפון. לאב יו אחות יקרה וגאה בך מהיום הראשון".

התגובות של ענבר לביא ומוטי רייף לפוסט של תשבי // צילום מסך מתוך אינסטגרם


"ייצגת את המדינה בכבוד, שכל חברי הממשלה הנוכחית רק יכולים לייחל שיהיה להם. הפסד של העם היהודי בכל העולם", הוסיפה השחקנית אלונה טל. "זה מזעזע. לנצח תהיי הוונדר וומן האמיתית שלנו. אני שולחת לך חיבוק חם ואוהב, אחות, חברה ולוחמת", חיזקה השחקנית ענבר לביא. "עשית את זה בהצלחה לפני ותמשיכי להצליח ולהשפיע גם הרבה אחרי", הוסיף מעצב האופנה מוטי רייף. "אין לי ספק שאת תמשיכי לייצג אותנו בכבוד", כתבה גם השחקנית שני אטיאס.

בין השמות הבינלאומיים שהגיבו לפוסט של תשבי נמצאים השחקן ג'ונתן טאקר ("ממלכה" ו"המלאכיות של צ'רלי"), שכתב: "אל תורידי את הרגל שלך מהגז". גם אשת העסקים רנדי צוקרברג, אחותו של מארק צוקרברג, הגיבה לפוסט: "הקול שלך חזק עם או ללא תואר רשמי!".

מנגד, אושיית הרשת אשלי וקסמן בקשי הביעה דעה מעט פחות פופולרית בסוגיה, בתגובה שפרסמה בפוסט של תשבי: "אני לא אוהבת שימוש ציני במדינה כדי לקדם את עצמנו. לא יודעת. במכתב כתוב במפורש שההסכם ביניהם הסתיים כבר בינואר ושהם דיברו טלפונית והמשיכו בינתיים. גם נבחרת המשפיענים של משרד החוץ שאני גאה להיות חלק ממנה, עבר למשרד התפוצות בשבוע האחרון עקב שינויים בממשלה. ככה זה. תקציבים משתנים, אנשים משתנים, אסטרטגיה משתנה. זה לא אישי, ולדעתי זה ממש לא קשור לרפורמה המשפטית. בעיניי פחות מכבד את המדינה לפרסם את המכתב".

מסתייגת. תגובתה של אשלי וקסמן בקשי לפוסט של תשבי // צילום מסך מתוך אינסטגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר